اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 26 بهمن 1395 / کد مطلب: 12150 / نظرات: 0


13 واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری فعالیت دارند



مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری گفت: 13 واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند که تاکنون هفت واحد آن به مرحله تولید محصول رسیده است.

رضا سهیلی فرد افزود: اجرای طرحهای اتوماسیون برق خراسان رضوی و تولید گیاهان ارگانیک در سطح کشور برخی از فعالیتهای این واحدهای فناور است.
وی ادامه داد: یکی از این واحدها نیز در زمینه ساخت و تولید رباط، هوشمندسازی طرحها روشنایی معابر و بحثهای ترافیکی فعالیت می کند.
او گفت: واحدی دیگر در این مرکز کار طراحی و اجرای اتوماسیون، تله متری و کنترل و پایش از راه دور مرغداری و گلخانه را انجام می دهد که این سامانه جزو 40 دستاورد هفدهمین نمایشگاه هفته ملی پژوهش، فناوری و فن بازار امسال بود.
وی افزود: از جمله فعالیتهای زیر ساختی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری تصویب اساسنامه، برنامه کاری پنج ساله و تصویب ساختار و آیین نامه ها و شورای مرکزی است.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: هدف اصلی مرکز رشد حمایت از واحدهای فناوری، تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی، توسعه‌ محصولات فناورانه قابل عرضه به بازار، رونق اقتصاد محلی، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری، شکل دهی شرکتهای دانش بنیان و ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت است.
وی گفت: مرکز رشد ساز و کار پذیرش واحدها را فراهم می کند و طرحها پس از تایید در شورای مرکز رشد برای ورود به دوره رشد مقدماتی در مرکز پذیرش می شوند.
سهیلی فرد افزود: در صورت موفقیت مرحله مقدماتی این مرکز با اختیار قرار دادن امکانات به صاحبان ایده و برگزاری کلاسهای آموزشی، مشاوره و بازاریابی شرایط تجاری سازی طرح را هموار می سازد.
مدیر مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: اگر شرکت قادر به تجاری‌سازی ایده خود باشد وارد دوره رشد اصلی مرکز می‌شود و امکان دریافت تسهیلات برای واحدهای فناور فعال در این مرحله فراهم می شود.
مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری اواخر سال 1393 به بهره برداری رسید و در این مدت 25 طرح دریافت کرده است که پس از بررسی در جلسات شورای مرکزی و داوری، 13 واحد در دوره رشد مقدماتی و 6 واحد فناور وارد مرحله رشد اصلی شدند.
دانشگاه حکیم سبزواری دارای 10 هزار دانشجو است که 2 هزار و 300 نفر از آنان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند./103



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.