اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 بهمن 1395 / کد مطلب: 12145 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


خبرنگاری شغل حساسی است


خبرنگاری شغل حساسی است  امام جمعه سبزوار گفت: خبرنگاری و اطلارسانی شغل حساسی می باشد که البته درستی خبر در آن نکته بسیار محوری و مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه افزود: خبرنگاران رسانه باید در تهیه خبر از نزدیک با منبع در ارتباط بوده و یا با واسطه موثق در ارتباط باشند و در انتشار خبر جنبه های مختلف تاثیر آن را در نظر بگیرند.
وی ادامه داد: رسانه ها باید در امر خطیر خبررسانی مصلحت کلی مردم و جامعه را در نظر بگیرند و از انتشار اخباری که در جامعه تشویش و اضطراب ایجاد می کند اجتناب کنند.
امام جمعه سبزوار گفت: از وظایف خبرنگار است که با رصد شرایط جامعه از انتشار مطالب امنیتی که ظرفیت آن در جامعه فراهم نیست بپرهیزد هر چند که صادق باشد.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن ادامه داد: هر خبری را نمی توان به صرف درستی منتشر کرد زیرا چه بسا خبر درستی اگر آشکار شود به ضرر مردم باشد.
حجت الاسلام مقیسه گفت: اخبار خاصی که درباره مسائل امنیت است و یا ظرفیت انتشار آن در جامعه نیست باید با مسئولان در میان گذاشته تا با توجه به اوضاع چاره اندیشی شود.
وی افزود: خبرنگار نباید جوسازی کند و بر امواج آن سوار شود باشد بلکه باید دید مصلحت چه اقتضاء می کند. چه بسا که جو حاکم ممکن است به ضرر جامعه باشد لذا باید واقعیت و مصلحت کلی مردم در نظر گرفته شود و طبق آن مشی قلم زند.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.