اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 بهمن 1395 / کد مطلب: 12135 / نظرات: 0

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار:


پرداخت 2 میلیون و 500 هزار یوروتسهیلات به صنعتگران سبزوار


پرداخت 2 میلیون و 500 هزار یوروتسهیلات به صنعتگران سبزوار
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: 2 میلیون و 500 هزار یورو تسهیلات ارزی، از ابتدای سال جاری تا کنون به فعالان عرصه صنعت در این شهرستان پرداخت شده است.

علی امید افزود: 438 میلیارد ریال نیز به صورت تسهیلات ریالی در قالب جعاله استمحالی، مشارکت مدنی و استمحال، در این مدت به صاحبان واحدهای صنعتی این شهرستان پرداخت شده است .

وی با بیان اینکه این تسهیلات به متقاضیان ثبت نام شده در ستاد تسهیل این شهرستان تعلق گرفته، اظهار کرد: زیرساخت های شهرک صنعتی از قبیل عملیات گازرسانی، اجرای شبکه فیبر نوری، ساخت بلوار ورودی و تامین روشنایی معابر به طول هفت کیلومتر از دیگر مصوبات ستاد تسهیل است.

وی ادامه داد: با توجه ویژه دولت یازدهم به بخش معدن، تعداد پروانه های بهره برداری در این قسمت با رشد 22 درصدی از 97 مورد در ابتدای دولت به 119 مورد افزایش پیدا کرده است.

امید بخش جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی را از رویکردهای اساسی بخش معدن برشمرد و اظهار کرد: واحد فرآوری لچینگ شرکت منگنز بخش روداب با میزان سرمایه حدود 40 میلیارد ریال در نیمه دوم امسال به بهره برداری رسید.

امید بخش افزود: این واحد با خردایش (‌فرآیندی که در آن مواد معدنی در مراحل مختلفی از جمله سنگ شکنی و آسیا به محصولی با ابعاد مورد نظر تبدیل می شوند ) عیار 2 درصدی سنگ مس را به 80 درصد می رساند و تولید روزانه این واحد 900 کیلوگرم کنسانتره مس است.

وی با یادآوری صدور پروانه بهره برداری برای طرح بزرگ دارو سازی طاها گفت: طرح داروسازی در قالب مواد اولیه داروئی پروژسترون با ظرفیت هشت هزار کیلوگرم در سال و با هزینه 162 میلیارد ریال آماده بهره برداری است که برای 40 نفر شغل ایجاد می کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار ادامه داد: همچنین طرح ابزار یراق که محصول تولیدی آن یراق آلات شیشه دو جداره است با ظرفیت تولید سالانه پنج هزار و 500 تن محصول آماده بهره برداری است که در این طرح 142 میلیارد ریال هزینه شده است.

امید بخش اضافه کرد: طرح الیاف مصنوعی با ظرفیت تولید 9 هزار و 500 تن انواع الیاف و با سرمایه 74 میلیارد ریال با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که ظرفیت اشتغال 70 نفر را دارد.

وی افزود: کارخانه تولید بتن سبک (AAC ) با ظرفیت سالانه تولید 75 هزار و 600 تن و سرمایه 208 میلیارد ریال از دیگر طرح های صنعتی در حال اجرا در این منطقه است که 80 درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

سبزوار با دارا بودن پنج شهرک شهرک صنعتی یکی از شهرستان های صنعتی استان خراسان رضوی مسحوب می شود. ايرنا/103



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.