اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 21 بهمن 1395 / کد مطلب: 12099 / نظرات: 2


در نشست خبری حسین مقصودی با خبرنگاران چه گذشت


در نشست خبری حسین مقصودی با خبرنگاران چه گذشت رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت:حمایت از توسعه پایدار در روستاها یکی از سیاست های اصلی دولت می باشد که در این راستا لایحه پرداخت تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی روستائیان را به مجلس ارائه کرده است.
به گزارش ایرنا ،حسین مقصودی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران سبزوار افزود: مشکلات اشتغال در روستاها از طریق سرمایه گذاری در کارگاهها و بنگاه های تولیدی و تعاونی روستایی با پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برطرف می شود.
وی اظهار کرد: هشت درصد درآمد کلانشهرها در گمرک و ارزش‌ افزوده برای دهیاری‌ ها و شهرداری‌ های کمتر از 50 هزار نفر در نظر گرفته شده است که از سال آینده اجرایی می شود.
وی همچنین با اشاره به سختی شغل خبرنگاری گفت: دولت لایحه نظام جامع رسانه های همگانی (اصلاح قانون مطبوعات) را برای رفع مشکلات حقوقی و کاری خبرنگاران به مجلس ارائه کرده تا شرایط لازم برای حفظ حقوق قانونی مطبوعات و خبرنگاران در جامعه ایجاد شود.
مقصودی افزود: طرح تقسیمات کشوری نیز راه اندازی شده و تلاش می شود در این مسیر قدم های مثبتی برای کشور و استان برداشته شود.
وی یکی از راهبردهای دشمن برای مقابله با گسترش انقلاب اسلامی را ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی و ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم و نسل جوان ذکر کرد و گفت: دهه فجر فرصت مناسبی است که مسئولان دستاوردهای بزرگ و کارآمدی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را به مردم بازگو کنند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای بازسازی جاده سبزوار - قوچان 30 میلیارد ریال اختصاص یافت و تعریض این جاده بعد از هفت سال از سر گرفته می شود.
وی افزود: از محل بنیاد برکت نیز 2 مدرسه در شهرستان خوشاب و 2 مدرسه در بخش ششتمد شهرستان سبزوار ساخته می شود.
وی با بیان اینکه پیمانکار طرح راه آهن سبزوار 70 میلیارد ریال طلبکار است گفت: طی 2 سال گذشته دولت 15میلیارد ریال برای این امر تخصیص داده است.
مقصودی ادامه داد: چندی قبل نیز با مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی 100 میلیارد ریال برای تسریع در عملیات احداث راه آهن این منطقه اختصاص یافت که دریافت آن پیگیری می شود.
وی قدمت تاریخی خراسان رضوی و وجود بارگاه حضرت امام رضا (ع) در این استان را فرصت بی نظیر برای توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی این استان دانست و گفت: باید از ظرفیت گردشگری تاریخی و مذهبی استان به خوبی استفاده شود.
همچنین به گزارش تسنیم ،رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در این نشست گفت: امروز بیکاری در کشور به بالاترین اوج خود در طول دوران پس از انقلاب رسیده است.
حسین مقصودی  اظهار داشت: متاسفانه مدیران دولتی اعتنایی به بخش خصوصی ندارند این در حالی است که کشوری به مرز بالندگی می‌رسد که بخش خصوصی وارد عمل شده است.

وی ادامه داد: اگر در برخی حوزه‌ها دچار عقب‌ماندگی هستیم به دلیل تحریم و عدم ورود سرمایه‌گذار است.

مقصودی با تاکید بر اینکه عقب‌ماندگی سبزوار ناشی از تحریم داخلی است، افزود: اگر شهری در جهت توسعه به خوبی گام بر نمی‌دارد به دلیل عدم توجه به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. متاسفانه نخبگان در احزاب سیاسی بجای تشکیل اتاق فکر و ایجاد راهکار برای توسعه شهرستان به دنبال حذف مدیران و پرونده‌سازی هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از آمارهایی که داده می‌شود غلط و دروغ است، گفت: اگر امروز گفته می‌شود تورم تک رقمی شده، دروغ محض است.تورمی که امروز در کشور حاکم است بی‌نظیر است اما کشور درگیر تورم پنهان نیز است.امروز بیکاری در کشور به بالاترین اوج خود در طول انقلاب رسیده است.

مقصودی خاطرنشان کرد: مدیریتهای غلط حاکم در استان و کشور سبب شده تا امروز نرخ بیکاری در استان افزایش یابد.آمارهای دولت در بحث تورم، راه‌اندازی کارخانه‌ها و اشتغال در کشور دروغ است و کاری انجام نشده است.

وی با اشاره به انتصاب فرماندار خوشاب خاطرنشان کرد: انتصاب شخصی به عنوان فرماندار خوشاب در روزهای آینده کاملاً سیاسی است و مجموعه مسئولان شهرستان از این انتصاب رضایت ندارند.

مقصودی ادامه داد: طرح افزایش نمایندگان استان خراسان رضوی در دست بررسی قرار دارد که طرحی در این زمینه تهیه شده که امیدواریم پس از تصویب در کمیسیون امور شوراها و امور داخلی مجلس، صحن علنی مجلس و دولت این طرح اجرا و تعداد نمایندگان افزایش یابد.

وی با اشاره به طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار گفت: مشکلات محیط زیست این طرح در حال بررسی و به زودی رفع می‌شود، اما دولت‌های گذشته و دولت فعلی در زمینه اجرا و رفع مشکلات این طرح مقصر هستند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 157 میلیارد تومان از محل اسناد خزانه برای اجرای طرح‌های آبرسانی، انتقال آب  از محل چاه‌های عمیق و نیمه عمیق محل زمین اختصاص داده شد.

وی گفت: در این طرح 85 درصد از هزینه اجرای طرح توسط دولت و 15 درصد توسط کشاورزان پرداخت می شود.

مقصودی با اشاره به انتخابات هیئت نظارت‌ها برای انتخابات شوراهای اسلامی ادامه داد: برای هر شهرستان پنج نفر و برای و هر بخش سه نفر انتخاب میشوند که اکنون تعدادی از آنها انتخاب شدند.در انتخاب افراد عضو هیئت نظارت سعی شده تا نظرات شخصی دخالت داده نشود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.