اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 18 بهمن 1395 / کد مطلب: 12085 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


زیرساخت‌های احداث منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار فراهم شده است


زیرساخت‌های احداث منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار فراهم شده است فرماندار سبزوار گفت: زیرساخت‌های احداث منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار فراهم شده است.

 احمد برادران  در نشست خبری با اصحاب رسانه در این شهرستان اظهار داشت: تا ابتدای سال 92 مجموع اعتبارات اختصاص یافته به طرح راه آهن سبزوار کمتر از 30 میلیارد ریال بود. از ابتدای سال 92 تاکنون 150 میلیارد ریال برای تکمیل این طرح 45 کیلومتری اختصاص یافت.

فرماندار سبزوار تصریح کرد: هم اکنون حدود 55 درصد از این طرح اجرایی شده که امیدواریم در سال آینده این طرح اجرایی شود.در همین راستا پیش بینی شده تا این طرح پس از تکمیل به راه آهن جنوب متصل شود. در همین جهت ایستگاه راه آهن این پروژه نیز در محل روستای ایزی در نزدیکی شهرستان ایجاد میشود.

برادران عنوان کرد: یکی از پیشران‌های توسعه در شهرستان موضوع فرودگاه سبزوار است که از سال 92 پروازهای این فرودگاه تعطیل شد. از این سال با همکاری شرکت ماهان پروازهای این فرودگاه به 4 عدد افزایش یافت. یکی از مهمترین مشکلات فرودگاه سبزوار برای انجام پروازهای بین‌المللی، موضوع افزایش طول باند فرودگاه است و باید از 3 هزار و 150 متر به 4 هزار متر افزایش یابد.

فرماندار شهرستان سبزوار اظهار داشت: شهرستان سبزوار با کاهش جدی آب روبه‌رو است و در سال زراعی گذشته در این مدت حدود 78 میلیمتر بارش به ثبت رسید. از ابتدای سال زراعی تاکنون تنها 23 میلیمتر بارش در شهرستان به ثبت رسیده که این موضوع نشان از بحران آب در شهرستان است.

وی گفت: روزانه 960 لیتر در ثانیه آب شرب در شهرستان تولید می‌شود که در زمان مصرف 110 میلیمتر از میزان تولید عقبتر هستیم. 20 درصد آب تولیدی شهرستان به دلیل فرسودگی شبکه انتقال هدر می‌رود، 13 لیتر در بخش فضای سبز و مابقی در بخش شرب مصرف می‌شود.

فرماندار سبزوار افزود: در مجموع 9 حلقه چاه در منطقه بفره احداث شده که در انتظار تجهیز آن هستیم. دو حلقه چاه جدید نیز در شهرستان حفر شده که آماده ورود به شبکه انتقال است. تا سال 92 تنها 30 روستای شهرستان از نعمت گاز بهرمند بودند که این تعداد به 48 روستا رسیده و در دهه فجر نیز 13 روستای شهرستان با اعتبار 80 میلیارد ریال به بهره برداری میرسد.

برادران با اشاره به موضوع منطقه ویژه اقتصادی سبزوار خاطرنشان کرد: این طرح در منطقه زعفرانیه سبزوار و در یک‌هزار و 200 هکتار اجرایی می‌شود. این طرح در کارگروه زیربنایی استان مطرح و مجوزهای لازم آن گرفته شده است. سازمان محیط زیست استان 13 اشکال محیط زیستی به این طرح گرفته که مشاوره برای رفع مشکلات در حال بررسی طرح است.

برادران با اشاره به پیگیری‌ها برای اجرای طرح شهر هوشمند در سبزوار افزود: امسال برای نخستین بار، چتر و ابر اینترنت همراه در سطح شهرستان سبزوار اجرایی می‌شود که یکی از ابعاد اجرایی طرح شهر هوشمند در این منطقه است.

وی ادامه داد: در 2 سال گذشته دفتر سرمایه گذاری‌های شهرستان با 4 کمیته راه‌اندازی شده که طرح‌های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و شهری براساس اولویت‌ها در شهرستان اجرا می‌شود. ما در شهرستان با نمایندگان اختلاف جدی نداریم و همدلی و همراهی مسئولان سبب توسعه بخش‌های صنعت، کشاورزی و تولید در شهرستان شده است.

برادران در زمینه آب‌رسانی به بخش ششتمد سبزوار یادآور شد: طرح آب‌رسانی به این بخش با حفر یک چاه در روستای "دارین" اجرای خط انتقال آب به این بخش در حال اجراست و به زودی به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به وجود 252 پروژه در شهرستان سبزوار گفت: در سال گذشته 110 پروژه در سبزوار به بهره‌برداری رسید که امیدواریم با برنامه‌ریزی در سال آینده تمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستانی و استانی به پایان برسد. طرح پتروشیمی ستاره خراسان قرار بود با همکاری بخش خصوصی در زمینی به متراژ 40 هکتار اجرایی شود که به‌دلیل مشکلات سرمایه‌گذار و بخش خصوصی طرح اجرایی نشده است.

وی گفت: با وجود تلاش‌ها برای ارائه تسهیلات به اجرای طرح، سرمایه‌گذار پروژه علاقه‌ا‌ی به اجرای طرح ندارد و اکنون موضوع خلع ید زمین در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار سبزوار با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری سبزوار خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای حدود 910 اثر تاریخی و طبیعی  است که بخشی از آن شامل هفت اثر در محدوده تاریخی میدان کارگر قرار دارد که درصدد آزاد‌سازی بخشی از شهر و اجرای طرحی تاریخی در این محل هستیم.

وی گفت: همچنین با توجه به ظرفیت شهرستان در زمینه اعزام زائر به عتبات عالیات موافقت‌های لازم برای استقرار اداره حج و زیارت در شهرستان گرفته شده که زمینه مناسب برای ساماندهی کاروان‌ها و زائران فراهم می‌شود.

برادران تصریح کرد: نرخ بیکاری در شهرستان سبزوار زیر 10 درصد است که امیدواریم با تلاش انجام گرفته و زمینه سازی رونق کسب و کار در شهرستان این میزان کاهش یابد.تسنیم



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.