اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 بهمن 1395 / کد مطلب: 12082 / نظرات: 0

معاون وزیر بهداشت:


مطالبات کارانه پرستاران تا پایان امسال پرداخت می شود / استخدام بیش از 43 هزار پرستار در کشور


مطالبات کارانه پرستاران تا پایان امسال پرداخت می شود  استخدام بیش از 43 هزار پرستار در کشور معاون پرستاری وزیر بهداشت با اختصاص اعتبارات دولتی به وزارت بهداشت تا پایان امسال مطالبات کارانه پرستاران پرداخت می شود ، گفت: طی دو سال گذشته بیش از 43 هزار نیروی پرستار دانشگاهی استخدام شدند.
 
 محمد میرزابیگی  در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه شهرستان سبزوار با بیان اینکه مشکل کمبود پرستار از سالهای گذشته در کشور وجود داشته است ، اظهار کرد: به ازای هر تخت بیمارستانی باید 2.5 پرستار حضور داشته باشد ولی در حال حاضر این میزان در کشور 1.4 است.
وی ادامه داد: با این وجود در 3 سال گذشته به ازای هر تخت بیمار تعداد پرستاران از 0.7 درصد به 1.8 دهم درصد افزایش یافته است.
معاون پرستاری وزیر بهداشت تدوین سند عرضه و تقاضای نیروی پرستار را یکی از اقدامات شاخص این وزارتخانه دانست و افزود: یکی از دیگر از اقدامات مهم افزایش ظرفیت دانشکده های پرستاری است و اکنون 60 هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند و دانشجویان پرستاری طی چهار سال آینده وارد بازار کار می شوند.
میرزابیگی با اشاره به سطح بندی خدمات پرستاری ، بیان کرد: 60 درصد خدمات پرستاری باید توسط نیروی دانشگاهی انجام شود و برخی خدمات نیز نیازی به حضور نیروهای دانشگاهی ندارد.
وی با بیان اینکه 10 هزار نیروی کمک پرستار مشغول به تحصیل هستند ، عنوان کرد: طی دو سال گذشته بیش از 43 هزار نیروی پرستار دانشگاهی استخدام شدند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: از این تعداد پرستار 16 هزار نفر در طرح تحول سلامت ، 7 هزار و 500 نفر طرح نیروی انسانی ، پنج هزار نفر جایگزینی مرخصی زایمان ، چهار هزار دانشجوی سال آخر دانشگاه و 11 هزار نفر نیز به صورت استخدام دولتی جذب شدند.
میرزابیگی حجم توسعه تخت ها و بخش های بیمارستانی را طی فعالیت دولت یازدهم ارزشمند دانست و گفت: تا پایان امسال 20 هزار تخت به مجموع دیگر تخت های بیمارستانی اضافه می شود.
وی با بیان اینکه تعداد پرستاران مورد نیاز کشور تاکنون جذب نشده اند ، افزود: توسعه تخت ها ، و بخش های بیمارستانی باعث شده تا به شاخص های مورد نیاز نیروی پرستاری کشور نرسیم ولی با این حجم تحصیل دانشجوی پرستاری ، سطح بندی خدمات و سند عرضه و تقاضا طی سال های آینده مشکلات کمبود پرستار رفع می شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت یادآورشد: با اختصاص اعتبارات دولتی به وزارت بهداشت تا پایان امسال مطالبات کارانه پرستاران پرداخت می شود.فارس/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.