اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 17 بهمن 1395 / کد مطلب: 12073 / نظرات: 0


توقف 30 طرح آبخوانداری خراسان رضوی به دلیل کمبود اعتبارات / تکمیل پروژه آبخوانداری سبزوار نیازمند 20 میلیارد ریال اعتبار است


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر 30 طرح آبخوانداری استان به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است، گفت: تکمیل پروژه آبخوانداری سبزوار نیازمند بالغ بر 20 میلیارد ریال اعتبار است.

محمود اعظمی راد با بیان اینکه آب شرب شهرستان سبزوار و چاه‌های کشاورزی از آبخوان دشت سبزوار تأمین می‌شود، اظهار کرد: برای طرح آبخوانداری سبزوار سه فاز تعیین شده ولی فقط فاز نخست این طرح اجرایی شده و فازهای میانی و انتهایی پروژه به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون متوقف شده است.

وی میزان اعتبارات آبخیزداری و آبخوانداری خراسان رضوی را محدود دانست و افزود: تکمیل پروژه آبخوانداری سبزوار نیازمند بالغ‌بر 20 میلیارد ریال اعتبار است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به اجرای فاز نخست پروژه آبخوانداری سبزوار با همکاری مرکز تحقیقات منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، گفت: سالانه بخش زیادی از روان‌آب‌ها و سیلاب‌هایی که از مناطق مرتفع وارد دشت سبزوار می‌شوند با پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری این آب‌ها کنترل می‌شوند.

اعظمی راد ادامه داد: کنترل روان آب‌ها و سیلاب‌ها فصلی که از دسترس خارج می‌شوند باعث افزایش تغذیه منابع آبی دشت سبزوار می‌شود.

وی افزود: با اجرای پروژه آبخوانداری از خسارت‌های سیلاب‌ها به دشت سبزوار جلوگیری شده و به راه‌های ارتباطی، شهرها، روستاها و تأسیسات خسارتی نمی‌زند.

* توقف 30 طرح آبخوانداری استان به دلیل کمبود اعتبارات

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی تکمیل پروژه آبخوانداری سبزوار را یکی از اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی دانست و بیان کرد: طرح آبخوانداری سبزوار به استانداری و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ارسال شده تا در قالب طرح‌های پخش سیلاب و آبخوانداری اعتبارات مورد نیاز جذب شود ولی در حال حاضر 30 طرح آبخوانداری استان به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.

اعظمی راد با بیان اینکه تاکنون 10 پروژه آبخوانداری در استان اجرایی شده است، عنوان کرد: مطالعه و بررسی 30 طرح آبخوانداری در استان به پایان رسیده و 50 نقطه دیگر در استان برای اجرای طرح آیخوانداری شناسایی شده است.

وی یادآورشد: بیش از یک میلیون هکتار عرصه‌های مستعد طرح‌های آبخوانداری و پخش سیلاب در خراسان رضوی وجود دارد.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.