اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 5 آذر 1390 / کد مطلب: 1206 / نظرات: 0


همایش بزرگ اقتدار بسیجیان در سبزوار برگزار شد


همایش بزرگ اقتدار بسیجیان در سبزوار برگزار شد
در سالروز تشكیل بسیج مستضعفین، همایش بزرگ اقتدار بسیجیان با حضور 17 گردان عاشورا و 12 گردان الزهرا (س) در شهرستان سبزوار برگزار شد.
   
 
رئیس كنگره سرداران شهید استان تهران در این همایش گفت: برای عاقبت به خیر شدن ابتدا باید خود را آماده كنیم و بعد لباس بسیجی بپوشیم.

سردار سرتیپ 'فتح الله جعفری' افزود: تكلیف امروز ما انجام واجبات و ترك محرمات است.

وی با بیان اینكه ما باید از نظر رفتاری الگوی مردم در جامعه باشیم اظهارداشت: كسانی كه دشمن را در خرمشهر ، آبادان و دزفول و در دروان دفاع مقدس شكستند اینگونه بودند.

وی گفت: بسیج باید فرهنگ عاشورایی را الگوی خود قرار دهد و بسیج مردمی باید از مردم باشد و خدمت و محبت به مردم را سرلوحه كار خویش بداند.

فرمانده لشكر 25 كربلا در دوران دفاع مقدس، دفاع از انقلاب با وجود دشمنان متعدد ، حضور در صحنه و در جمع مردم را تكلیف امروز بسیجیان دانست و افزود: ما موظف به عمل كردن به این تكلیف هستیم.

رئیس كنگره سرداران شهید استان تهران اظهارداشت: شهدای گمنامی كه در جای جای كشور به خاك سپرده شده اند نام آور ترین هستند كه به عمیق ترین مناطق دشمن نفوذ كرده و گمنام شهید شدند.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مدیون رهبری های خردمندانه امام خمینی (ره) و نقش بسیجیان در دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به صدور فرمان بسیج عمومی از سوی امام راحل افزود: بزرگترین قدرت ما در دست مردم بود و بسیج شدن مردم برای حضور در جبهه جنگ حق علیه باطل ارزشمندی فرمان امام راحل را نشان داد.

سردار جعفری با اشاره به حمله صدام به عنوان عامل غرب علیه ایران اسلامی در شهریور سال 1359 گفت: در این زمان جز مقاومت های اندك، نتوانستیم مقاومتی در برابر ارتش عراق داشته باشیم و طی شش روز قسمتی از خاك كشور به اشغال دشمن درآمد.

وی افزود: بنی صدر و برخی فرماندهان نظامی، تفكر اتكا به تجهیزات و امكانات نظامی را داشتند كه توفیقی به دست نیاوردند و بخش زیادی از تجهیزات نیز به خاطر اجرای این تفكر از دست رفت.

وی با اشاره به در اختیار نداشتن دانش و تخصص نظامی اظهارداشت: در نیمه دی ماه سال 1359 جنگ با یك بن بست مواجه و وضعیت ناامیدی و یاس حاكم شد كه امام راحل نسبت به این وضعیت هشدار دادند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: در این زمان تفكر ایمان محوری كه متكی بر ایمان، فكر، برنامه ریزی، استفاده از نیروی مردمی در جنگ، استفاده از تجهیزات فقط به عنوان یك ابزار و مبنا قرار دادن فرهنگ عاشورایی بود، مطرح شد و در سرنوشت جنگ تاثیر بسزایی گذاشت.

وی ایجاد سازمانی برای شكل دادن به نیروهای بسیجی، ورود نیروها و فرماندهان جدید به عرصه و آغاز آزاد سازی مناطق اشغالی از اوخر سال 1359 را حاصل طرح این تفكر جدید دانست و افزود: شكست دشمن در آبادان و خرمشهر بر اساس فرهنگ عاشورایی ، اتكا به كلام خدا و نیروی با عظمت مردمی و بسیج میسر شد.

وی با بیان اینكه هیچ تانك آمریكایی و انگلیسی در هیچ جا خطوط دفاعی دشمن را نشكست افزود: تمام خطوط دفاعی مستحكم دشمن در همه مناطق غرب و جنوب توسط بسیجیان و نیروهای مردمی داوطلب با حداقل امكانات شكسته شد و این نشانه قدرت بزرگ بسیج است.

منبع:ایرنا
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.