اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 12 بهمن 1395 / کد مطلب: 12046 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


آمریکا به بهانه سازش در صدد دخالت در امور نظام است


آمریکا به بهانه سازش در صدد دخالت در امور نظام است  امام جمعه سبزوار گفت: با گذشت 38 سال از حماسه انقلاب، آمریکا هنوز به بهانه سازش در صدد دخالت در امور نظام است اما این کشور خود مشکل دارد و نمی تواند مشکلات ما را حل نماید.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه در مراسم گلباران تمثال بنیانگذار انقلاب اسلامی در سبزوار افزود: قبل از انقلاب عزت مردم ایران توسط آمریکا و سایر قدرت های مستکبر لگد مال می شد به همین علت امام خمینی(ره) قیام کرد تا دست تسلط زورگویان را از ایران اسلامی کوتاه نماید.

وی افزود: در آن زمان اقتدار آمریکا و همدستانش در منطقه زیاد بود و چنان ذلت و خواری را برای ملت به بار آورده بودند که اگر یک فرد آمریکایی سیلی به یک ایرانی می زد طبق قانون کاپیتولاسیون قضات ما حق محاکمه او را نداشتند.
امام جمعه سبزواراظهار کرد: قوای مسلح، مجریه، مقننه، قضائیه و تمامی امکانات کشور از جمله نفت و گاز در اختیار استکبار انگلیس و آمریکا بود و نظام شاهنشاهی هم از حیث نظام سیاسی و اقتصادی ذلت را به مردم تحمیل می کرد .
وی افزود: در زمانی که نظام شاهنشاهی در اوج قدرت بود و میلیون ها بشکه نفت از کشور خارج می شد، شهرها، بخش ها و روستاهای ما خالی از امکانات بود و هیچ بودجه ای صرف تامین مایحتاج مردم نمی شد.
مقیسه گفت: در این شرایط بود که امام خمینی (ره) با شجاعت در مقابل این ستم ها قیام کرد تا ثابت کند ملت ایران تن به ذلت و خواری نخواهد داد.
فرماندار ویژه سبزوار نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: 12 بهمن ماه حماسه حضور مردم در صحنه انقلاب است که دو موضوع مهم مقصد عالی و وحدت کلمه زمینه ساز پیروزی انقلاب بود.
احمد برادران افزود: در شرایط کنونی به این دو عامل همچنان برای دفاع از ارزش های نظام نیازمند هستیم.
وی بر تبیین دستاوردهای نظام برای نسل سوم انقلاب تاکید کرد و افزود: این وظیفه همه مدیران دستگاه ها و رسانه ها است که اقدامات و پیشرفت هایی را که در طول عمر انقلاب حاصل شده؛ ‌به نسل های بعد منتقل کنند.
در این مراسم که با حضور مدیران دستگاه های اجرائی، روحانیان و دانش آموزان مدارس و آحاد مردم در چهارراه شهدا برگزار شد، مردم پلاکاردهایی چون الله اکبر، لا الا اله الله، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، دیو چو بیرون شود فرشته درآید، شاه رفت، امام آمد، انقلاب ما انفجار نور بود، در دشت داشتند.ایرنا/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.