اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 12 بهمن 1395 / کد مطلب: 12040 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار:


98 پروژه در دهه مبارک فجر در سبزوار بهره بردار می شود


98 پروژه در دهه مبارک فجر در سبزوار بهره بردار می شود  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: 98 پروژه در دهه مبارک فجر در این شهرستان بهره برداری و عملیات اجرایی هشت پروژه دیگر آغاز می شود.
احمد برادران  در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار افزود: یکهزار و 130 میلیارد ریال صرف اجرای این پروژه ها شده است .
وی اضافه کرد :بیشترین پروژه های سبزوار به ترتیب مربوط به اداره صنعت، معدن و تجارت، شرکت گاز و اداره آب و فاضلاب است.
وی با بیان اینکه تمامی مدیران دستگاه ها موظفند تا خدمات نظام را به اطلاع مردم برسانند، اظهار کرد: بعد انقلاب با تمام تنگناهای مالی که متوجه دولت ها بوده، موفقیت های مهمی نصیب نظام و مردم شده است که مسئولان باید به تشریح آنها بپردازند.
ئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار نیز در این نشست گفت: یکی از جلوه های اقتصاد مقاومتی تبدیل ماده اولیه به محصول و فروش و عرضه آن به بازار به جای خام فروشی است که این امر در شهرستان به جدیت مورد توجه قرار گرفته است.
علی امید بخش با اشاره به رشد 1،2 دهم برابری تعداد پروانه بهره برداری در سبزوار گفت: در 9 ماهه امسال 18 پروانه صنعتی با میزان سرمایه 368 میلیارد ریال و اشتغال 487 نفر صادر شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 15 پروانه با 184 میلیارد ریال سرمایه و اشتغال 351 نفر بوده است.
وی در خصوص وضعیت نظارت و بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: در 10 ماه گذشته 13 هزار و 622 مورد بازرسی انجام شد که این بازدیدها منجر به تشکیل پرونده برای هزار و 19 واحد متخلف با ارزش ریالی بیش از 17 میلیارد ریال شده است.
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز در این نشست اظهارکرد: بخش اعظمی از پروژه های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است.
منصور برغمدی افزود: اهمیت منابع آبی و مدیریت آن یکی از مهمترین بخش ها در اقتصاد مقاومتی است که با توجه به اهمیت این مقوله، در دولت یازدهم تمامی چاه های عمیق و نیمه عمیق شهرستان برای مصرف بهینه منابع آبی مجهز به کنتور هوشمند شده اند.
وی افزود: در سال جاری اجرای 73 کیلومتر کانال کشی و لوله گذاری در مزارع منطقه مقرر شده بود که تاکنون 55 کیلومتر از آن محقق شد و با ابلاغ 100 میلیارد ریال اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه به جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی ، این رقم به 250 کیلومتر خواهد رسید.
وی افزود: در بحث ذخیره آب تاکنون 2 هزار و 250 متر مکعب استخر ایجاد شد پیش بینی می شود این رقم تا پایان امسال به 5 هزار و 500 متر مکعب افزایش برسد.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه آبیاری تحت فشار یکی از برنامه های اساسی و زیر ساختی در حوزه کشاورزی است، گفت: در پایان سال 1392 هزار و 422 هکتار آبیاری تحت فشار در شهرستان وجود داشت که این رقم هم اکنون به هزار و 701 هکتار افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: در راستای کاهش مصرف انرژی و هزینه های تولید امسال 38 میلیارد ریال اعتبار به بخش نوسازی ادوات کشاورزی اختصاص یافت که تاکنون بخشی ازآن جذب شده است.
در این نشست از پدر شهید کاظم خسروجروی تقدیر شد.ایرنا
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.