اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 11 بهمن 1395 / کد مطلب: 12034 / نظرات: 0

یک نماینده مجلس


تجمیع هیئت‌های اجرائی ۲ انتخابات سال آینده به منظور استفاده بیشتر از معتمدین است


تجمیع هیئت‌های اجرائی ۲ انتخابات سال آینده به منظور استفاده بیشتر از معتمدین است سخنگوی کمیسیون شوراها با بیان اینکه تجمیع هیئت‌های اجرائی ۲ انتخابات سال آینده به منظور استفاده بیشتر از معتمدین و خواص است، گفت: هیئت نظارت بر انتخابات شوراها و ریاست جمهوری منفک از یکدیگر هستند، به همین جهت لازم است که هیئت های اجرائی مشترکی به عنوان معتمد وجود داشته باشد.
حسین مقصودی در تشریح اصلاحیه قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که کلیات آن در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اظهار داشت: جزئیات این قانون در جلسه بعدی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات این طرح، بیان کرد: پیرامون مدرک تحصیلی کاندیداها در این طرح موضوعاتی مقرر شده که در شهرهای بالای 2 میلیون نفر، کاندیداهای انتخابات شوراها باید فوق لیسانس داشته باشند.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در کلیات این طرح بحث تحقیق و تفحص از شهرداری‌ها را مطرح کرده‌ایم همچنین رسیدگی به تخلفات اداری شهرداران را نیز در کلیات آورده‌ایم تا به این موضوع در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی نشود، بلکه باید در هیئت رسیدگی به تخلفات وزارت کشور به این موضوع پرداخته شود.
مقصودی متذکر شد: جلوگیری از نفوذ شورا‌ها در استخدامی‌ها را در این طرح آورده‌ایم که جرم شناخته شده است، همچنین زمان پایان شوراهای اسلامی شهر و روستای دوره چهارم که 8 شهریور است به 29 خرداد تغییر یافته و این موضوع به آن معناست که دوره چهارم شوراها 3 ماه و نیم زودتر از آنچه که در قانون پیش بینی شده به پایان می‌رسد.
وی افزود: در این طرح بر تجمیع هیئت‌های اجرائی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری که سال جاری برگزار می‌شود، تاکید شده است و تصور می کنم که جزئیات این طرح نیز رای مثبت مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص دهد.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجمیع هیئت‌های اجرائی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به منظور استفاده بیشتر از معتمدین و خواص است، گفت: هیئت نظارت بر انتخابات شوراها و ریاست جمهوری منفک از یکدیگر هستند، به همین جهت لازم است که هیئت های اجرائی مشترکی به عنوان معتمد وجود داشته باشد.
وی افزود: با اصلاح قانون قطعا زمان آغاز روند برگزاری انتخابات شوراها تغییر کرده و زودتر شروع می‌شود. خانه ملت/103





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.