اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 10 بهمن 1395 / کد مطلب: 12028 / نظرات: 0


کنسرت 'هم پرواز با ققنوس ها' در سبزوار برگزار شد


 
کنسرت موسیقی 'هم پرواز با ققنوس ها' توسطه گروه موسیقی داروگ شنبه شب به یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو در سبزوار برگزار شد

در این کنسرت که به همت گروه موسیقی داروگ و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سبزوار و در تالار کاشفی این اداره برگزار شد، جمعی از آتش نشانان در کنار مردم حضور داشتند.
در این کنسرت گروه داورگ سه گروه کودک و نوجوانان، سه تار نوازان و کوبه ای به اجرای قطعاتی پرداختند.
گروه کودک به سرپرستی حمیدرضا سیدنیا با 11 نوازنده شامل 10 نوازنده سنتور و یک نوازنده تمبک قطعات ای ایران و ای وطن و تمرین دشتی و رنگ دشتی را اجرا کردند.
گروه سه تارنوازان به سرپرستی میلاد سیدنیا شامل 8 سه تارنواز و یک هنرمند دف نواز قطعاتی از آثار مولوی، آوازی در رثای شهدای پلاسکو با صدای احسان نادریان و چند قطعه از ساخته های خودشان را اجرا کردند.
گروه کوبه ای به سرپرستی حمیدرضا سیدنیا که شامل 17 هنرمند که 16 نفر دف نواز و یک نفر نوازنده ضرب زورخانه بود، قطعات «بکوب ای ساز غمگمین بر مزار یار من» از آرش آراد، و چند قطعه بی کلام به نام راز و نیاز و شکر و شکایت را اجرا کردند.
رئیس داره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در حاشیه برگزاری این کنسرت به خبرنگار ایرنا گفت: حادثه پلاسکو که شهادت چند تن از آتش نشانان را در پی داشت یک اتفاق ملی است و ادای احترام به آتش نشانان شهید در واقع تقدیر از وفاداری به وطن است.
محمد علی علی آبادی افزود: هنرمندان کشورمان با خلق آثار متفاوتی از شعر تا نقاشی و غیر آن حماسه آتش نشانان شهید پلاسکو را جاودان کردند و اجرای موسیقی امشب نیز ادای دین هنرمندان عرصه موسیقی نسبت به این شهیدان است.
سرپرست گروه موسیقی داروگ نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای امشب گروه موسیقی داروگ برای پاسداشت فداکاری ها و جانفشانی های آتش نشانان حادثه پلاسکو بود.
حمید رضا سید نیا افزود: 34 نوازنده در سه قسمت شامل گروه کودک، سه تار نوازان و گروه سازهای کوبه ای داروگ برای علاقمندان به هنرنمایی پرداختند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان سبزوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در بحث ایمنی ساختمان های مرتفع از سال 93 تهمیدات خوبی اندیشیده شده و مصوبات مناسبی از شورای شهر اخذ شد.
مهد احمدی افزود: طبق این مصوبات، پیشگیری از حادثه در سطح شهر اجرا می شود و به جرات می توان گفت سبزوار در بحث پیشگیری از بحران جزوشهرهای پیشرو کشور است.
او ادامه داد: حضور مردم، ادارات و نهادها در روز های اخیر نشانه عزتی است که خداوند به واسطه مردم به آتش نشانان اعطا کرده است.
احمدی افزود: سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری سبزوار یکی از سازمان های برتر در استان است که هم اکنون به عنوان مرکز آموزش استان معرفی شده است و تمامی آتش نشانان استان دوره های آموزش را در مرکز آموزش شهید امید عباسی سبزوار فرا می گیرند.
گروه موسیقی داروگ سبزوار، در حال حاضر یکی از معروف ترین گروه های تولید و عرضه موسیقی کلاسیک در غرب خراسان رضوی است.
گروه موسیقی داروگ با هدف شناساندن هنر اصیل و سنتی ایران در چهار بخش کوبه ای، سنتی ، سه تارنوازان و موسیقی کودک در سال 1378 تشکیل شد
و تا کنون چندین اجرا در قالب یادواره و نکوداشت بزرگانی همچون ابوالقاسم فردوسی، ابوالفضل بیهقی، حافظ، مولوی، حکیم سبزواری و استاد پرویز مشکاتیان داشته است.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.