اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 بهمن 1395 / کد مطلب: 12026 / نظرات: 0

امام‌جمعه سبزوار:


حل معضل طلاق از مهمترین اولویت های مسئولان باشد


حل معضل طلاق از مهمترین اولویت های مسئولان باشد امام جمعه سبزوار گفت: رفع معضل طلاق و آسیب های اجتماعی ناشی از آن یاد مهم ترین اولویت مسئولان دراین شهرستان باشد.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در نشست شورای فرهنگ عمومی سبزوار افزود: طلاق از بدترین آسیب های اجتماعی است که سبب از هم گسیختگی بنیان خانواده و بروز آسیب های اجتماعی دیگری مانند اعتیاد در جامعه می شود.
وی ادامه داد: از مسئولان فرهنگی شهرستان انتظار می رود اعتبارات اختصاص یافته به حوزه های فرهنگی و اجتماعی را در راستای مقابله و کاهش روند طلاق در شهرستان هزینه کنند.
امام جمعه سبزوار گفت: ترویج ازدواج آسان، رواج فرهنگ اهل بیت(ع) در خانواده، بهره گیری از سیره ائمه اطهار(س) در تربیت فرزندان، توسعه مراکز مشاوره، بهره گیری از حضور افراد معتمد در مشاوره به زوج های جوان و آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان و دانشجویان در کاهش طلاق موثر است.
وی عنوان کرد: از فرمانداری، دادگستری و سایر ادارات دست اندرکار در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی انتظار می رود با ایجاد کارگروهی ویژه نسبت به موضوع کاهش طلاق در شهرستان تلاش بیشتری کنند.
امام جمعه سبزوار گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان کمبود تعداد روحانی به نسبت تعداد روستاهای سبزوار است که در این زمینه پیگیری می شود تا از طریق حوزه علمیه قم تعدادی روحانی جذب شوند.

** ساخت 15 خانه عالم در شهرستان سبزوار
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار نیز در این نشست گفت: 15 خانه عالم در روستاهای بالای 100 خانوار و متقاضی حضور روحانی در روستاهای شهرستان احداث می شود.
احمد برادران افزود: هم اکنون 35 خانه عالم در سطح روستاهای این شهرستان احداث شده است که در برخی از آنها روحانی مستقر نشده که این موضوع باید مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی باشد.
وی تصریح کرد: کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در شهرستان از مهمترین دغدغه های مسئولان است که در این زمینه برنامه ریزی شد تا مشکلات موجود بررسی و راهکارهای لازم برای رفع آنها ارائه شود.
برادران با تاکید بر نقش دانشگاه ها، آموزش و پرورش، شهرداری و رسانه ها در تربیت افراد گفت: موضوع آموزش های فرهنگی، اجتماعی و عمومی مورد غفلت واقع شده که امید است با برگزاری نشست های شورای فرهنگ و عمومی این موضوع مورد توجه دستگاه های مسئول قرار گیرد.
وی افزود: کاهش آمار طلاق در شهرستان از مهمترین دغدغه های مسئولان است که در این زمینه هماهنگی مناسبی بین اداره بهزیستی و دادگستری شهرستان وجود دارد.
در این نشست موضوع خواهرخواندگی سبزوار با شهر هرات افغانستان، افزایش اعضاء حقیقی شورای فرهنگ عمومی و برگزاری روز بزرگداشت شعر انقلاب به تصویب رسید.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.