اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 9 بهمن 1395 / کد مطلب: 12020 / نظرات: 0

رئیس انجمن هندبال بانوان کشور:


لزوم انتقال امکانات و توجه فدراسیون هندبال باید به شهرستان‌ها /قدرت تیم ملی هندبال بانوان قابل قبول نیست


لزوم انتقال امکانات و توجه فدراسیون هندبال باید به شهرستان‌ها قدرت تیم ملی هندبال بانوان قابل قبول نیست
رئیس انجمن هندبال بانوان کشور گفت: مهم‌ترین مشکلات هندبال بانوان نگاه مسؤولان فدراسیون هندبال به شهرهای بزرگ کشور است لذا امکانات و توجه مسؤولان فدراسیون باید به دیگر شهرستان‌های کشور منتقل شود.

پروانه نظرعلی در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات هندبال دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار کرد: مسابقات هندبال دانشجویان دختر هندبال کشور با استقبال چشم‌گیر دانشجویان همراه بوده و 25 تیم برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند ولی به‌دلیل مسافت زیاد 13 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور در این مسابقات حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: حضور تیم‌ها در این مسابقات نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته و هدف این مسابقات توسعه کمی و کیفی ورزش هندبال در بین بانوان است و قهرمان این دوره از مسابقات به مسابقات دانشجویان جهان اعزام می‌شود.

رئیس انجمن هندبال بانوان کشور مهم‌ترین هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقای کیفی سطح هندبال و انگیزه قهرمانی دانست و افزود: هندبال بانوان ما کسب مقام‌های پنجم و ششمی آسیا را در کارنامه دارد.

نظرعلی با بیان اینکه تیم‌های چین و کره جنوبی قدرتمندترین تیم‌های آسیایی در هندبال بانوان هستند، تصریح کرد: برگزاری مسابقات هندبال دانشجویان دختر و اردوهای تدارکاتی کمک زیادی به رشد هندبال بانوان کشور می‌کند و اگر یک چهارم کمک‌های هندبال آقایان به هندبال بانوان اختصاص پیدا کند قطعاً هندبال بانوان در آسیا جایگاه بهتری پیدا می‌کند.

وی تعداد مربیان هندبال بانوان را 500 مربی دانست و بیان کرد: برای افزایش دانش مربی‌گری بانوان کلاس‌های آموزشی متعددی برگزاری می‌شود.

رئیس انجمن هندبال بانوان کشور با بیان اینکه بالغ بر 800 داور در هندبال بانوان فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: مهم‌ترین مشکلات هندبال بانوان، نگاه مسؤولان فدراسیون هندبال به شهرهای بزرگ کشور است لذا امکانات و توجهات مسؤولان فدراسیون باید به دیگر شهرستان‌های کشور منتقل شود.

نظرعلی با اشاره به وضعیت تیم ملی هندبال بانوان، یادآورشد: درحال حاضر تیم ملی هندبال بانوان در اردوی تدارکاتی قرار دارند تا برای مسابقات آسیایی کره جنوبی به مرز آمادگی برسند.

وی با بیان اینکه فعالیت استعدادیابی در هندبال بانوان را از سطح آموزشگاه‌ها و مدارس شروع شده است، افزود: با شناسایی استعدادهای رشته هندبال بانوان تیم ملی قدرتمندی برای رویدادهای بین‌المللی تشکیل دهیم.

رئیس انجمن هندبال بانوان کشور یادآور شد: قدرت هندبال بانوان ما در آسیا قابل قبول نیست و کشورهای منطقه آسیای میانه تیم‌های قدرتمندی در ورزش هندبال هستند که با دعوت آن‌ها در مسابقات دهه فجر باعث کمک به رشد هندبال کشور می‌شود.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.