اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 بهمن 1395 / کد مطلب: 12013 / نظرات: 0

- فرماندار ویژه سبزوار:


مرمت و آسفالت 230 کیلومتر راه روستایی در سبزوار


مرمت و آسفالت 230 کیلومتر راه روستایی در سبزوار
 
 فرماندار ویژه سبزوار گفت: 230 کیلومتر راه روستایی در 2 سال گذشته در این شهرستان مرمت و آسفالت شد و هم اکنون 82 درصد از جمعیت روستاهای بالای 50 خانوار این شهرستان از راه روستایی مناسب بهره مند هستند.
احمد برادران در جریان بازدید از روستاهای نجم آباد، عوض و قره قلی از توابع بخش مرکزی سبزوار افزود: طرح های مرمت و آسفالت راههای روستایی با اختصاص 200 میلیارد ریال اجرا شدند.
وی ادامه داد: سه طرح راه روستایی سبزوار - روداب به طول 45 کیلومتر، سبزوار - ششتمد به طول 18 کیلومتر و سبزوار - نامن به طول 10 کیلومتر از بزرگترین طرحهای راه روستایی این شهرستان است که تکمیل آنها در دستور کار قرار دارد.
برادران با یادآوری به سیاست دولت یازدهم برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان ادامه داد: توسعه شرکت های تعاونی روستایی، اختصاص تسهیلات اشتغال به روستائیان و توانمند سازی روستاها از طریق توسعه مشارکت های مردمی بخشی از اقدامات دولت در این زمینه است.
وی عنوان کرد: در همین جهت سه سازمان مردم نهاد(سمن) روستایی با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سطح این شهرستان تشکیل شد که عملکرد موفقی را در زمینه ایجاد اشتغال در شهرستان دارند.
وی گفت: با پیگیری انجام گرفته ساکنان خارج از محدوده طرح هادی در روستاهای بالای 50 خانوار جمعیت، از خدمات زیر بنایی از جمله آب، برق، گاز و تلفن در شهرستان بهره مند شدند.
وی گفت: امسال 33 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل 9 طرح آبرسانی روستایی در سطح شهرستان اختصاص یافت که طرح آبرسانی به 2 روستای باداشیان و استاج از توابع بخش ششتمد و روداب این شهرستان در حال اجرا است.
برادران ادامه داد: همچنین امسال 165 میلیارد ریال از اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای 19 طرح درمانی نظیر اورژانس روستایی، خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت و درمان بستر در بخشهای ششتمد و روداب سبزوار اختصاص یافت.
فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به موضوع توافق هسته ای گفت: عده ای برجام را به عنوان دستاویزی برای نقد های غیر منصفانه و سیاه نمایی علیه دولت استفاده می کنند.
وی عنوان کرد: مسائلی که توسط برخی گروه ها و جریان های سیاسی در برخی از رسانه و محافل مطرح می شود به نوعی انتقام گیری این گروه ها از دولت یازدهم است.
برادران افزود: مطرح شدن نقدهای مخربانه و غیر منصفانه تبدیل به الگوی عملی و فرهنگ در جامعه شده که این موضوع تبدیل به یک آسیب اجتماعی در جامعه مطرح است.
در این بازدید مشکلات روستاهای عوض، نجم آباد و قره قلی در زمینه راه روستایی، گاز، حل اختلاف با اداره منابع طبیعی، ساخت غسالخانه و احداث مدرسه راهنمایی بررسی شد.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.