اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 آذر 1390 / کد مطلب: 1200 / نظرات: 0


سرود ویژه سبزوار در شهرستان رونمایی شد


سرود ویژه سبزوار در شهرستان رونمایی شد  سرود ویژه شهرستان سبزوار كه از این پس بعد از سرود جمهوری اسلامی در مناسبت ها پخش خواهد شد روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور مسوولان محلی رونمایی شد.
  
 
به گزارش ایرنا ، معاون استاندار و فرماندار سبزوار در این مراسم كه در محل فرمانداری سبزوار برگزار شد، گفت: سرود ویژه سبزوار در بین سرود هشت شهرستانی كه به طور همزمان در مركز استان رونمایی شدند ، برتر است.

' قاسم شعبانی' افزود: این سرود كاری بی نظیر و ماندنی و نقطه عطفی در تاریخ شهرستان است كه در مردم ایجاد غرور ، نشاط و امیدواری می كند.

وی توجه ویژه به بحث ایثار و شهادت ، مفاخر برجسته ،ابنیه تاریخی و فرهنگی ، آداب و رسوم و سنن ، اعتقادات و پتانسیل ها و مواهب خدادادی سبزوار و نیز ارادت به بارگاه رضوی و مسائل حماسی و ملی را از شاخصه های این سرود معرفی كرد.

وی تاكید كرد: سرود ویژه سبزوار از این پس در همه مناسبت ها و مراسم پس از سرود جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

فرماندار سبزوار از ابتكار استاندار خراسان رضوی برای ساخت سرود ویژه شهرستان های استان و همچنین همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای همكاری در تهیه آن تقدیر كرد.

وی ضمن تشكر از هنرمندان سبزواری سازنده این سرود، گفت: این شهرستان دارای هنرمندان ، اساتید و چهره های ارزشمند و بی نظیری است كه می توانند در سطح كشور حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند.

شعبانی با اظهار اینكه سرود ویژه تهیه شده در صورت وجود نظراتی قابل اصلاح و تكمیل به صورت جزئی هست، افزود: در صورت نیاز اصلاحات لازم در شورای فرهنگ عمومی بررسی و اعمال می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار هم در این نشست گفت: بنا به اذعان برخی همكاران در استان سرود ویژه سبزوار استانداردترین سرود شهرستانی در بین سرودهای رونمایی شده است.

' مجید عسكری' با اشاره به آغاز كار ساخت این سرود از اوایل سال 89 گفت: این سرود در هشت بیت با مدت زمان سه دقیقه تهیه شده است.

استاد' شنوایی' (شهاب سبزواری ) سراینده شعر و 'رضا نامنی' كارگردان نماهنگ سرود ویژه سبزوار هم توضیحاتی در مورد این سرود ارائه دادند.

آهنگ سرود ویژه سبزوار توسط'محمد امیر استیری' مسوول انجمن موسیقی این شهرستان ساخته شده است.

در پایان سرود ویژه سبزوار پخش و از مجموعه تهیه كنندگان و مشاركت كنندگان در تهیه آن تقدیر شد.

سرود هشت شهرستان خراسان رضوی از جمله سبزوار در محل استانداری با حضور استاندار هم رونمایی شده بود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.