اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 3 بهمن 1395 / کد مطلب: 11994 / نظرات: 0

فرماندار جوین:


سرمایه گذاری 2 هزار 600 میلیارد ریالی دولت در جوین


 
  حسین جمشیدی افزود: طرح گازرسانی به 12 روستا با اعتبار 800 میلیارد ریال برای جمعیت 13 هزار و 709 نفر در حال اجرا است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح میزان برخورداری جمعیت روستایی جوین از مزایای شبکه گازرسانی از 56 درصد به 92 درصد افزایش می یابد.
فرماندار جوین گفت: همزمان با اجرای طرح احداث شبکه های اصلی، طرح احداث شبکه های فرعی گاز در سطح این روستاها در حال اجرا است که همزمان با آغاز طرح تزریق، این روستاها از مزایای شبکه گاز بهره مند می شوند.
وی افزود: همچنین طرح احداث خط لوله 30 اینچ گاز سبزوار - جوین - خراسان شمالی در حال انجام است که حدود 50 درصد آن اجرا شده است.
او ادامه داد: طول این طرح 80 کیلومتر است که از محور سبزوار آغاز می‌شود و در استان خراسان شمالی به اتمام می‌رسد. برای اجرای آن هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.
وی گفت: انتهای این خط لوله به کارخانه فولاد سبزوار می رسد و در ادامه در مسیر استان خراسان شمالی به خط لوله 20 اینچ متصل می شود.
جمشیدی افزود: با اجرای این پروژه 2 خط لوله شمال و جنوب کشور به یکدیگر متصل و روستاها، شهرها و صنایع مختلف و زیادی در طول مسیر پروژه از مزایای شبکه گازرسانی بهره‌مند می‌شوند.
وی همچنین به جابه جایی ایستگاه راه آهن اسفراین به بخش حکم آباد سبزوار اشاره و بیان کرد: این طرح با اعتبار 300 میلیارد ریال در محدوده این بخش در حال اجرا است.
او ادامه داد: یکی از دلایل جا به جایی این ایستگاه وجود مجتمع فولاد سبزوار و نبود استقرار صحیح ایستگاه در نزدیکی این کارخانه است.
فرماندار جوین گفت: احداث این ایستگاه بر صادرات محصولات تولیدی کارخانه فولاد سبزوار موثر است.
وی افزود: ساختمان این پروژه در زمینی به مساحت 22 هکتار و زیربنای هزار و 800 متر مربع در 6 خط ساخته می‌شود که محل اتصال کارخانه فولاد و شبکه ریلی است.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.