اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 30 دي 1395 / کد مطلب: 11990 / نظرات: 0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:


برجام زمینه عبور شبکه ترانزیت بین المللی اینترنت از کشور را فراهم کرد


برجام زمینه عبور شبکه ترانزیت بین المللی اینترنت از کشور را فراهم کرد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برجام سبب شد تا کشورهای اروپایی و آسیایی برای عبور شبکه بین المللی فیبر نوری بین کشورهای منطقه از طریق ایران علاقه مند شوند که این موضوع گام موثری در توسعه سطح فناوری ارتباطات با دنیا است.
رمضانعلی سبحانی فر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی دولت مکلف شد تا شرایط مناسب برای عبور 30 ترابایت برثانیه عبور پهنای باند اینترنت از کشور را فراهم کند.
وی ادامه داد: ایجاد این شبکه فیبر نوری در توسعه ثبات و امنیت و افزایش در آمدهای حاصل از ترانزیت شبکه اینترنت برای کشور موثر است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ایجاد این شبکه ترانزیت اینترنت بین المللی از داخل کشور به سمت کشورهای اروپایی و آسیایی زمینه درآمد یک میلیارد و 800 میلیون دلار برابر با 50 هزار میلیارد ریال را برای کشور فراهم می کند.
وی گفت: ایران از کشورهای دارای ثبات و امنیت در منطقه است و پس از برجام رغبت و آمادگی کشورهای اروپایی و آسیایی برای سرمایه گذاری در بخش توسعه شبکه ترانزیت اینترنتی کشور افزایش یافته است.
عضو فراکسیون امید مجلس دهم خاطرنشان کرد: برخی کشورهای منطقه از عبور این شبکه از داخل کشور ابراز نارضایتی می کنند که این موضوع به خاطر ارز آوری و درآمدی است که نصیب ایران می شود.
وی عنوان کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت مکلف است با همکاری بخش خصوصی زمینه سرمایه گذاری برای اجرای این طرح در کشور را فراهم کند.
سبحانی فر گفت : فروش کالاهای کشور از طریق فضای مجازی در سه سال اخیر با رشد 6 برابری از 100 هزار میلیارد ریال به 600 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.ایرنا
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.