اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 28 دي 1395 / کد مطلب: 11971 / نظرات: 2

نماینده مردم سبزوار در مجلس:


1.5میلیارد یورو به توسعه کارخانه های صنعتی کوچک اختصاص یافته است


15میلیارد یورو به توسعه کارخانه های صنعتی کوچک اختصاص یافته است عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس طی دی ماه جاری یک میلیارد و 500 میلیون یورو تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای ایجاد و توسعه کارگاهها و کارخانه های صنعتی کوچک در سطح کشور اختصاص داد.
رمضانعلی سبحانی فر در جریان بازدید از چند طرح صنعتی در سبزوار افزود: توسعه شهرکهای صنعتی و ایجاد صنایع کوچک و خوشه ای در این شهرکها از مهمترین زیرساختهای ایجاد اشتغال در بخش صنعت است.
وی ادامه داد: آماده سازی بسترهای لازم قانونی، اختصاص اعتبارات عمرانی و پرداخت تسهیلات در توسعه شهرکهای صنعتی و فراهم سازی زمینه ایجاد کارگاه و کارخانه در این شهرکها بر عهده دولت است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس در قالب برنامه ششم توسعه موضوع زیرساخت شهرکهای صنعتی به خصوص در بخش فاضلاب، ایجاد تصفیه خانه و تامین مخابرات تصویب شد.
وی افزود: با تقویت این زیرساختها زمینه برای ساخت و فعالیت کارگاههای کوچک صنعتی و ایجاد اشتغال در سطح کشور فراهم می شود.
سبحانی فر ادامه داد: دولت با اختصاص 160 هزار میلیارد تسهیلات به 10 هزار واحد نیمه فعال و طرح صنعتی گام مهمی در رونق اقتصادی و فعالیت بخش تولید کشور برداشت.
وی به رشد پنج برابری صنعت ظرف پنج سال گذشته در سبزوار نیز اشاره و بیان کرد: تا پایان امسال 10 واحد صنعتی صنایع تبدیلی در شهرک شماره 2 این شهرستان به بهره برداری می رسد که زمینه اشتغال حدود 500 نفر را فراهم می کند.
270 کارگاه و کارخانه صنعتی در سبزوار فعال هستند که زمینه اشتغال 6 هزار نفر را فراهم کرده اند.

* صدور 60 پروانه واحد صنعتی در سبزوار
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار هم گفت: ظرف 2 سال گذشته پروانه بهره برداری برای 61 واحد صنعتی در این شهرستان با ظرفیت اشتغال 916 نفر صادر شد.
علی امیدبخش افزود: همچنین در این مدت حدود 180 جواز تاسیس صنعتی با سرمایه چهار هزار میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال سه هزار نفر صادر شده است.
وی گفت: ظرف 2 سال گذشته میزان سرمایه در بخش صنعت سبزوار با رشد چشمگیری به 2،4 رسیده است.ایرنا/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.