اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 4 آذر 1390 / کد مطلب: 1196 / نظرات: 0


نخستین كارخانه تولید پودر P.C.C كشور در سبزوار كلنگ زنی شد


نخستین كارخانه تولید پودر PCC كشور در سبزوار كلنگ زنی شد  نخستین كارخانه تولید پودر P.C.C ، آهك هیدراته و G.C.C كشور با حضور گروه صنعتی 'تروزی' ایتالیا و شماری از مسوولان و صنعتگران در شهرك صنعتی شماره یك سبزوار كلنگ زنی شد. 
   
 'علی امیدبخش' سرپرست اداره صنایع و معادن سبزوار در مراسمی كه به این منظور برگزار شد، گفت : این كارخانه كه جزو طرح های مصوب آمایشی است در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع توسط شركت پارس هستی آسیا اجرا می شود .

مدیر عامل شركت پارس هستی آسیا نیز در گفت و گو با خبرنگاران، تولیدات این كارخانه را شامل پودر P.C.C ، آهك هیدراته و G.C.C عنوان كرد و افزود: در مجموع ظرفیت تولید این كارخانه به میزان حدود 150 هزار تن پیش بینی شده است.

' عبدالحمید علی آبادی' معدن در اختیار برای این كارخانه را دارای سنگ با خلوص 99.8 درصد ذكر كرد و افزود:این معدن منحصر به فرد است زیرا در هیچ جای ایران و حتی خاورمیانه آهكی با این خلوص نداریم.

وی دو دهم درصد ناخالصی موجود در این سنگ را آهن ذكر كرد و افزود: خلوص بالای موجود در این معدن موجب ترغیب ما ،شركت تروزی ایتالیا و نیز حمایت بانك صنعت و معدن از این پروژه در جهت طرح های آمایشی شد.

وی با اشاره به اینكه احداث این كارخانه بیش از 300 میلیارد ریال هزینه دارد، افزود: بانك صنعت و معدن حدود 10 میلیون یورو به این طرح اختصاص داده و شركت پارس هستی آسیا هم حدود 8/5 میلیون یورو تامین اعتبار كرده است.

علی آبادی به اشاره به اینكه در غرب زمین كارخانه تولید پودر P.C.C احداث دو كارخانه جانبی دیگر را در نظر داریم، افزود: 82 میلیارد ریال نیز در این بخش هزینه خواهد شد.

این سرمایه گذار سبزواری اشتغال را دغدغه اصلی خود عنوان كرد و گفت: در كارخانه تولید P.C.C و بخش معدن آن حدود 120 نفر مشغول به كار می شوند.

علی آبادی با اظهار اینكه پودر P.C.C از مواد اولیه صنایع داروسازی ، كاغذ سازی و آرایشی بهداشتی است ،افزود: سه تولید این كارخانه بیش از 40 مورد مصرف در صنعت دارند.

وی G.C.C را همان پودر كربنات كلسیم متداول با خلوص بسیار عالی عنوان كرد و افزود: اما P.C.C در حد نانو است كه دستیابی به این فناوری هم در تفكرات گروه پارس هستی آسیا هست.

مدیر عامل شركت پارس هستی آسیا با اظهار اینكه تحریم ها هیچ تزلزلی در كار این شركت برای راه اندازی كارخانه تولید پودر P.C.C ایجاد نكرده، افزود: با نگاه مسوولانه وزارت صنایع و معادن ، بانك صنعت و معدن و دیگر ارگان های حمایت كننده از صنعت از این مسائل گذشته ایم.

وی شركت ترزوی ایتالیا را شركتی معتبر و متعهد با حدود 110 سال سابقه معرفی كرد و گفت: این شركت ساخت ماشین آلات كارخانه تولید پودر P.C.C را برعهده دارد.

وی در پایان حمایت های فرماندار و نیز اتحاد و همدلی نمایندگان این شهرستان را قابل تقدیر دانست.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی هم در آیین شروع بكار عملیات اجرایی این كارخانه در محل هتل كاملیای سبزوار گفت: تحریم های موجود علیه كشورمان را به واقع نعمت می دانیم.

' محمد رضا محسنی ثانی' با اظهار اینكه با شدت یافتن تحریم ها شكوفایی كشور بیشتر می شود، افزود: به دنبال جدی تر شدن این تحریم ها بود كه مقام معظم رهبری امسال را سال جهاد اقتصادی تعیین كرد تا همه چیز متمركز بر فعالیت های اقتصادی ، تولید و صنعتی شود.

وی با اشاره به ضعف صنعت سبزوار در چند سال گذشته اظهار داشت: در حال حاضر سبد سیمان ما با راه اندازی سیمان سبزوار در حدود دو سال قبل ، سیمان جغتای دو بیش از یكسال گذشته ، سیمان فرجاد كه وسایل آن در راه است و سیمان سفید كه در حال پیگیری است، كامل شده است.

وی با اشاره به تلاش انجام شده برای ایجاد توازن صنعتی در شهرستان های حوزه انتخابیه و بخش های شهرستان سبزوار ،به كلنگ زنی نیروگاه برق در بخش داورزن این شهرستان در هفته آینده اشاره كرد و افزود: سبزوار در بخش صنعت و معدن در حال یافتن جایگاه خود پس از مشهد مقدس است.

وی از سرمایه گذار سبزواری كارخانه تولید P.C.C هم تقدیر كرد و وعده حمایت از وی را نیز داد.

دكتر 'ترزوی' مدیر شركت ترزوی ایتالیا هم توضیحاتی در مورد چگونگی حضور خود در این پروژه ، سابقه و فعالیت های این شركت بیان كرد و پشتیبانی ، پیاده سازی و انتقال تكنولوژی را دلیل حضور خود در پروژه كارخانه تولید پودرP.C.C عنوان كرد.

كارخانه تولید پودر P.C.C ، آهك هیدراته و G.C.C در مدت حدود دو سال احداث خواهد شد.

موارد مصرف P.C.C (كربنات كلسیم رسوبی) در صنعت كاغذسازی، لوازم آرایشی ، داروسازی و دامپزشكی ، صنایع پلاستیك ، نایلون وانواع لاستیك خودرو و صنعت چسب و رنگ سازی و موارد مصرفی پودرآهك هیدراته در صنایع شیشه و ظروف چینی ، صنعت سیمان و تهیه آسفالت و قیر، صنایع شیمیایی ، مصارف كشاورزی، صنعت نفت، آهن و فولاد، صنایع متالوژی و صنعت عطرسازی است .

G.C.C نیز محصول جانبی دیگری است كه در مراحل تولید دیگر محصولات این كارخانه تولید شده و كاربردهای خاص خود را دارد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.