اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 25 دي 1395 / کد مطلب: 11954 / نظرات: 0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:


خرید هواپیماهای جدید زمینه بازگشت ایران به صنعت حمل و نقل بین المللی را فراهم کرد


خرید هواپیماهای جدید زمینه بازگشت ایران به صنعت حمل و نقل بین المللی را فراهم کرد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خرید هواپیماهای جدید زمینه بازگشت ایران به صنعت حمل و نقل بین المللی در دوران پسا برجام را فراهم کرد.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: موضوع تامین هواپیمای جدید مسئله تازه ای نیست و جمهوری اسلامی حدود چند دهه است که این موضوع را دستور کار خود قرار داد.
وی ادامه داد: به دلیل کنیه توزی ها و تحریم های ناجوانمردانه و غیر قانونی غرب علیه ملت ایران، جمهوری اسلامی از همان اوایل انقلاب با مشکلات زیادی برای خرید هواپیما روبه رو شد.
سبحانی فر گفت: در چند دهه گذشته کشور از طریق اجاره و خرید هواپیماهای کارکرده از کشورهای مختلف فعالیت های خود در زمینه حمل و نقل بار و مسافر را انجام می داد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران همواره از راه های مختلف درصدد خرید هواپیما بود که تحریم ها این موضوع را با مشکل مواجه می کرد.
وی افزود: برداشته شدن دیوار تحریم ها و فراهم شدن زمینه برای خرید هواپیماهای نو و جدید از ثمرات و دستاوردهای برجام است که این نکته باید مورد توجه باشد.
سبحانی فر با یادآوری برخی انتقادها در موضوع خرید این هواپیماها ادامه داد: در پاسخ به این افراد باید گفت که هزینه نقدی برای خرید این هواپیماها توسط دولت پرداخت نشده است و نوع خرید به صورت اجاره به شرط تملیک است.
این نماینده تصریح کرد: نظرات منتقدان در زمینه خرید هواپیماهای جدید یا از روی بی اطلاعی و یا مغرضانه و نامناسب است.
وی گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه شود موضوع اشتغال زایی است که با رونق صنعت حمل و نقل هواپیمایی کشور در کشور تحقق می یابد.
سبحانی فر افزود: در چند سال گذشته به دلیل فرسودگی ناوگان و نبود هواپیماهای نو، سهم درآمد و بهره مندی ایران در صنعت حمل و نقل هوایی نصیب کشورهای همسایه شد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: با نوسازی نوگان هواپیمایی کشور زمینه برای کسب درآمدهای ارزی، ایجاد اشتغال، توسعه و رونق صنعت حمل و نقل هوایی ایران فراهم می شود.
این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: به دلیل موقعیت استراتژیک و قرارداشتن ایران در شاهراه هوایی منطقه، کشورهای زیادی علاقمند به ترانزیت بار و جابه جایی مسافران خود از کشور هستند که این موضوع در رونق صنعت گردشگری کشور تاثیر بسزایی دارد.ایرنا/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.