اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 دي 1395 / کد مطلب: 11932 / نظرات: 0

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار:


واگذاری 2 بنای تاریخی در سبزوار و مهر داورزن به بخش خصوصی


واگذاری 2 بنای تاریخی در سبزوار و مهر داورزن به بخش خصوصی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: به منظور مرمت و اشتغالزایی پایدار کاروانسرای مهر در شهرستان داورزن و خانه جعفرزاده در شهر سبزوار از طریق صندوق احیا و بهره برداری بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شدند.
محمودرضا سلیمانی افزود: هزینه مرمت، آماده سازی و احیا کاروانسرا 19 میلیارد و400 میلیون ریال است که پس از مرمت به مدت 25 سال در اختیار کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران قرار می گیرد.
وی ادامه داد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی باید در مدت 2 سال کاروانسرای مهر را مرمت کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: خانه جعفرزاده واقع درخیابان بیهق سبزوار نیز با هزینه سه میلیارد ریال جهت مرمت و آماده سازی به مدت 16 سال به بخش خصوصی واگذار شد. این خانه نیز باید در مدت 15 ماه مرمت شود.
وی افزود: کاروانسرای تاریخی زعفرانیه در بخش مرکزی سبزوار نیز برای تجدید مزایده به صندوق احیا واگذار شد.
سلیمانی ادامه داد: کاروانسراهای روستاهای مزینان، ریوند، سنگ کلیدر، رباط سرپوش، صالح آباد، رباط شهر، مصلای تاریخی و مناره خسروجرد نیز شرایط واگذاری به بخش خصوصی را دارند.
هزار و 200 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در غرب خراسان رضوی وجود دارد که تاکنون 160 مورد آنها در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده اند.ایرنا
102/



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.