اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 3 آذر 1390 / کد مطلب: 1193 / نظرات: 0


كرسی هم اندیشی با موضوع 'اسلامی كردن دانشگاه ها' در سبزوار برگزار شد


كرسی هم اندیشی با موضوع اسلامی كردن دانشگاه ها در سبزوار برگزار شد
 نخستین كرسی هم اندیشی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با موضوع 'اسلامی كردن دانشگاه ها' روز چهارشنبه با حضور فعالان دانشجویی این دانشگاه برگزار شد. 
  
یكی از فعالان جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار و عضو شورای مركزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان كشور در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری كرسی های هم اندیشی را رفع موانع موجود و ایجاد راهكار در موضوع طرح شده با مشاركت فعال دانشجویان عنوان كرد.

'سید احمد حسینی' در جمع بندی نشست هم اندیشی اسلامی كردن دانشگاه ها گفت: تاكید بر پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد و نگاه علمی به موضوع اسلامی كردن دانشگاه ها و پرهیز از تبدیل آن به موضوع سیاسی از جمله مطالبات مطرح شده فعالان حاضر در این نشست بود.

وی با بیان اینكه بر اساس تاكیدات این نشست كسی با اسلامی كردن دانشگاه ها مخالف نیست افزود: در عین حال باید تعریف خاصی از آن نیز ارائه شود.

'حسینی' قرار گرفتن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در اختیار دانشجویان و نیز برگزاری بیشتر كرسی های هم اندیشی ، آزاد اندیشی و نشست های علمی در دانشگاه ها را از دیگر مطالبات مطرح شده عنوان كرد.

وی افزود: برخی سوالات مطرح شده از جانب دانشجویان نیز به كمیته تخصصی مركب از اساتید مجرب ارجاع می شود تا از طریق برگزاری سمینارها و همایش ها به آن پاسخ داده شود.

او گفت: مطالبات و راهكارهای دانشجویان در مورد اسلامی كردن دانشگاه ها را در نشست دیگری به صورت علمی تر جمع بندی و خروجی آن را به وزارتخانه مربوطه و مسوولان ذیربط به عنوان مطالبات دانشجویی منتقل خواهیم كرد.

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار اظهار داشت: در كرسی های هم اندیشی اعتقاد بر این است كه دانشجویان به بالندگی علمی برسند و این كرسی ها محلی برای تولید علم شود.

وی با بیان اینكه پیش از این، مطالبات دانشجویی از طریق اتحادیه های دانشجویی صورت می گرفت افزود: كرسی های هم اندیشی با فراهم كردن امكان بحث و تبادل نظرهای علمی بین دانشجویان، روند طرح مطالبات را به سوی دانشجویان سوق می دهند.

مسوولان و فعالان بسیج ، جامعه اسلامی، انجمن اسلامی، هلال احمر، نشریات و دیگر تشكل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از حاضران در این كرسی هم اندیشی بودند كه در سالن كنفرانس ساختمان مركزی این دانشگاه برگزار شد
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.