اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 15 دي 1395 / کد مطلب: 11920 / نظرات: 0

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:


رویداد مشهد 2017 فرصتی برای معرفی فرهنگ ایران اسلامی است


رویداد مشهد 2017 فرصتی برای معرفی فرهنگ ایران اسلامی است
 رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: رویداد مشهد 2017 فرصتی برای معرفی و ارتقای جایگاه فرهنگ ایرانی اسلامی در بین کشورهای اسلامی و جهان است.

  حسین مقصودی افزود: انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 زمینه را برای تقویت همبستگی و همکاری میان کشورهای اسلامی فراهم می کند.
وی اظهار کرد: این رویداد فرصتی برای تبیین، معرفی، گسترش و ترویج اسلام در مقابل تبلیغات سوء و تلاش کشورهای غربی در معرفی چهره ای خشن از اسلام است.
وی گفت: معرفی سیره حضرت امام رضا (ع) به ‌عنوان عالم آل محمد (ص) یکی از اهداف فرهنگی و مذهبی در رویداد مشهد 2017 است.
مقصودی افزود: این رویداد همچنین با تکیه بر گردشگری مذهبی، معرفی آداب و رسوم و صنایع دستی فرصتی برای جذب گردشگران خارجی، اشتغالزایی و کسب درآمد فراهم می کند.
وی ادامه داد: باید با ارتقای زیرساخت‌ ها در حوزه حمل و نقل زمینی و هوایی، برگزاری نمایشگاههای متعدد با شرکت کشورهای اسلامی و نشست های علمی و دینی، مشهد به کانون رویدادهای فرهنگی و نمایشگاهی جهان اسلام تبدیل شود.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره گیری از ظرفیت رویداد مشهد 2017 نیاز به تبلیغات، تامین اعتبار و هماهنگی سه قوه و تولیت آستان قدس رضوی دارد.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی، آیسسکو (ISESCO)، همه ساله سه شهر از شهرهای کشورهای اسلامی را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می کند که شامل یک شهر از جهان عرب، یک شهر از کشورهای اسلامی آسیایی و شهری دیگر از کشورهای اسلامی غیر عرب قاره آفریقا است.
این سازمان برای سال 2017 میلادی مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.