اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 14 دي 1395 / کد مطلب: 11911 / نظرات: 0

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان مطرح کرد


حوزه علمیه خراسان در رویداد مشهد 2017 باید به جهان اسلام معرفی شود / با کمبود حوزه علمیه مواجه هستیم


حوزه علمیه خراسان در رویداد مشهد 2017 باید به جهان اسلام معرفی شود  با کمبود حوزه علمیه مواجه هستیم
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه رویداد بین المللی مشهد 2017 از امروز آغاز شده است ، گفت: حوزه علمیه خراسان باید در این رویداد بین المللی به جهان اسلام معرفی شود.
 حجت الاسلام محمد فردوسی پور در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه سبزوار در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات عظیم در برنامه های فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان ، اظهار کرد: اکنون اجرای برنامه های حوزه علمیه خراسان طی مدت 30 سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی با اشاره به اعزام مبلغین دینی در ایام مختلف سال ، افزود: در سال جاری 700 نفر برای تبلیغات دینی ایام اربعین به کربلا اعزام شدند و برای نخستین بار در کشور حوزه علمیه خراسان 130 خواهر را در ایام راهپیمایی اربعین به کربلا اعزام کرده است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه دو هزار و 450 مبلغ دینی در ایام دهه آخر صفر حضور داشتند ، تصریح کرد: مبلغین دینی ما با حضور در نقاط مختلف با بحث در زمینه های بیداری اسلامی و رفع شبهات دینی فعالیت های متعددی انجام دادند.
فردوسی پور با اشاره به موضوع تبلیغ در دین اسلام ، بیان کرد: پیش بینی شده تا بزودی مدرسه تبلیغ و فرهنگ در مشهد راه اندازی شود و مباحث عمومی و تخصصی به مبلغین دینی آموزش داده می شود تا طلاب مبانی انقلاب اسلامی را به مردم تبیین کنند.
وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی موضوع اخلاق در تمامی مدارس حوزه علمیه مورد توجه قرار گرفته است ، عنوان کرد: برای ارائه مباحث سیاسی اساتید به مدارس حوزه علمیه اعزام می شوند تا بصیرت افزایی طلاب افزایش پیدا کند.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: موضوع مشاوره نیز یکی از اهداف معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان است و برای رفع مشکلات طلاب اساتید روحانی مشاور جذب می شوند.
فردوسی پور با اشاره به آغاز رویداد مشهد 2017 از امروز ، افزود: جلسات متعددی برای پایختی مشهد در جهان اسلام برگزار شده و باید حوزه علمیه خراسان در این رویداد بین المللی به جهان اسلام معرفی شود.
وی اضافه کرد: رویداد مشهد 2017 فرصتی مهم برای معرفی ایده های پژوهشی و فرهنگی حوزه علمیه خراسان به جهان اسلام است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان تعداد حوزه های علمیه خواهران و برادران در استانهای خراسان رضوی ، جنوبی و شمالی را 150 حوزه علمیه اعلام کرد و گفت: اکنون 30 هزار طلاب در سه استان خراسان حضور دارند.
فردوسی پور با بیان اینکه یکی از مهم ترین برنامه های حوزه علمیه خراسان راه اندازی حوزه های علمیه جدید در سطح سه استان است ، یادآورشد: با کمبود حوزه علمیه مواجه هستیم و بزودی مجمع هایی ایجاد می شوند که تخصص های لازم حوزوی در آنها ایجاد می شودفارس/101.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.