اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 دي 1395 / کد مطلب: 11906 / نظرات: 0


بینش:99.5 درصد جمعیت سبزوار با سواد هستند


مدیرآموزش و پرورش سبزوار از با سوادی 99.5 درصد جمعیت سبزوار خبر داد و گفت: 530 نفر طی سال جاری در سه مقطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال زیرپوشش برنامه‌های نهضت سوادآموزی این شهرستان قرار گرفتند.
مرتضی بینش در مراسم تجلیل از آموزش دهندگان سواد آموزی شهرستان سبزوار با بیان اینکه پیام هفته گرامیداشت سواد آموزی حذف بي سوادي در حوزه هاي مختلف آموزشي ، فرهنگي و اجتماعي است ، اظهار کرد: 566 نفر بیسواد 10 تا 49 سال در سبزوار شناسایی شده و  از این تعداد 183 نفر زن و 383 نفر مرد هستند.
وی با بیان اینکه اکنون بیش از 99.5 درصد جمعیت شهرستان سبزوار از نعمت سواد بهره مند هستند ، افزود: در حال حاضر 566 نفر بی سواد در این شهرستان وجود دارد و از این تعداد 183 زن و 383 مرد در این شهرستان بی سواد هستند که بزودی برای سوادآموزی جذب می شوند.
مدیرآموزش و پرورش سبزوار با اشاره به فعالیت 450 آموزگار نهضت سواد آموزی در این شهرستان ، تصریح کرد: امسال 150 آموزگار برای تدریس دروس به متقاضیان سواد آموزی مشعول به فعالیت هستند.
بینش ادامه داد: 530 نفر طی سال جاری در سه مقطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال زیرپوشش برنامه‌های نهضت سوادآموزی این شهرستان قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه برای حذف بي سوادي همکاری مسئولان و مديران مدارس دارای اهمیت است ، بیان کرد: توانمنديها ، افتخارات فرهنگ بومي محلي ، بزرگ و نام آوران  توسط اداره سوادآموزي شهرستان سبزوار تدوین می شود.
مدیرآموزش و پرورش سبزوار اضافه کرد: هیچ جامعه بی سوادی ثروتمند نیست بلکه جامعه در حال توسعه نیازمند کسب علم و دانش است.
بینش با بیان اینکه کسب سواد برای استخدام و اشتغال نخواهد بود و در زندگی هرچه بهتر نقش مهمی دارد ، یادآورشد: سواد برای تمامی افراد جامعه به عنوان نیازی ضروری تلقی می شود و اگر میزان سواد در جامعه افزایش پیدا کند می تواند باعث پیشرفت کشور در تمامی زمینه ها شود.فارس/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.