اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 دي 1395 / کد مطلب: 11905 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


تاکید منشور حقوق شهروندی به دانش افزایی شهروندان /بی سوادی در جامعه زیبنده نظام نیست


تاکید منشور حقوق شهروندی به دانش افزایی شهروندان بی سوادی در جامعه زیبنده نظام نیست
فرماندار سبزوار گفت :منشور حقوق شهروندی توجه به دانش افزایی شهروندان تاکید کرده و بی سواد در جامعه زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

 احمد برادراندر مراسم تجلیل از آموزش دهندگان سواد آموزی شهرستان سبزوار با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه کشور جایگاه علم و دانش در برنامه ریزی است ، اظهار کرد: در گذشته ملاک توسعه یافتگی در دنیا نیروی نظامی و منابع طبیعی غنی بوده ولی اکنون کشور های پیشرفته موضوع منابع انسانی را مورد توجه قرار داده اند.
وی ادامه داد: اگر شهروند و جامعه دارای سواد مناسبی باشند قطعا در تربیت فرزندان نقش مهمی دارد و از درون نظام خانواده فردی فرهیخته به جامعه معرفی می شود.
فرماندارسبزوار مهم ترین وظیفه نهضت سواد آموزی را تربیت افراد جامعه دانست و افزود: منشور حقوق شهروندی توجه به دانش افزایی شهروندان تاکید کرده و حضور افراد بی سواد در جامعه زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
برادران با بیان اینکه افزایش سواد یکی از مهم ترین عوامل بهبود مضعیت معیشتی و ارتقای توسعه جامعه است ، تصریح کرد: تربیت افراد با سواد می تواند مانع ایجاد بسیاری از هنجاری های اجتماعی و فرهنگی شود و نهاد های اجرایی باید در زمینه مبارزه با بی سوادی همکاری داشته باشند.
 وی با اشاره برنامه های دولت برای کاهش جمعیت بی سواد در کشور ، یادآورشد: دولت در سه سال اخیر توجه ویژه ای به موضوع آموزش عمومی کرده لذا افزایش اعتبارات آموزش و پرورش بیانگر این موضوع است.فارس/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.