اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 دي 1395 / کد مطلب: 11904 / نظرات: 0

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:


فعالیت 37 مرکز یادگیری محلی در خراسان رضوی / بی سوادی 2 درصد از جمعیت استان


فعالیت 37 مرکز یادگیری محلی در خراسان رضوی  بی سوادی 2 درصد از جمعیت استان
 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تعداد مراکز یادگیری محلی را 37 مرکز در استان اعلام کرد و گفت: بالغ بر دو درصد جمعیت خراسان رضوی بی سواد هستند و تا پایان سال آینده بی سواد در این استان از بین می رود.

مصطفی اسدی در مراسم تجلیل از آموزش دهندگان سواد آموزی شهرستان سبزوار که در سالن جوانسرای اسرار برگزار شد با اشاره به اهمیت نهضت سواد آموزی در توسعه جامعه ، اظهار کرد: اکنون به دنبال ایجاد سواد آموزی به شیوه های مختلفی هستیم تا بی سوادان از حداقل خواندن ، نوشتن و محاسبات معمولی برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی 47 درصد مردم کشور ما دارای سواد بودند ، افزود: در حال حاضر با برنامه های وزارت آموزش و پرورش 98 درصد مردم با سواد هستند و تعداد بی سواد باقی مانده فعالیت آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی را با مشکل مواجه کرده است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تعداد بی سوادان خراسان رضوی را بالغ بر 60 هزار نفر دانست و تصریح کرد: تاکنون برای ارتقای سطح سواد 30 هزار نفر از تعداد بی سوادان استان جذب شدند و با شرکت در دوره های سواد آموزی از آموزش های لازم برای کسب مهارت سواد آموزی بهره مند می شوند.
اسدی ادامه داد: بالغ بر دو درصد جمعیت خراسان رضوی بی سواد هستند و تا پایان سال آینده بی سواد در این استان از بین می رود.
وی با اشاره به فعالیت 37 مرکز یادگیری محلی در خراسان رضوی ، بیان کرد: مراکز یادگیری محلی وظیفه آموزش سواد ، حقوق شهروندی ، سبک زندگی و مهارت هایی همانند خیاطی ، قالی بافی و آموزش مقدماتی کامپیوتر را برعهده دارند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی توانمندسازی فراگیران برای تبدیل به شهروندان خلاق ، اشاعه فرصت های یادگیری و آموزش کیفی فراگیرعادلانه را از مهم ترین برنامه های سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی دانست و عنوان کرد: راهبرد آموزشی 2030 یونسکو تقویت سیاست ها ، طرح ها ، فراگیری برابری جنسیتی و تمرکز بر یادگیری و پرداختن به آموزش در مواقع ضروری است.
اسدی با بیان اینکه براساس نیاز جامعه مردم باید در زمینه های متعدد از سواد مناسب برخوردار شوند ، یادآورشد: سیاست از بین بردن بی سواد در کشور با همکاری سازمان فنی و حرفه ای ، رسانه ها ، جهاد کشاورزی ، بهداشت و درمان و بهزیستی در حال اجراست.فارس/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.