اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 13 دي 1395 / کد مطلب: 11902 / نظرات: 0

سرپرست هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی خبر داد


فعالیت 90 زورخانه در خراسان رضوی / 35 درصد مرشدان استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند


فعالیت 90 زورخانه در خراسان رضوی  35 درصد مرشدان استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند
سرپرست هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی از فعالیت 90 زورخانه در استان خبر داد و گفت: 35 درصد مرشدان خراسان رضوی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای هستند.

حسین فیروزیان در دیدار با ورزشکاران باستانی شهرستان سبزوار که در زورخانه پوریای ولی برگزار شد، با بیان اینکه 90 زورخانه در سطح خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: ورزش باستانی به‌عنوان تاریخ و فرهنگ کشور ما محسوب می‌شود و ورزشکاران پهلوانی و زورخانه‌ای از سنین 2 الی 90 سالگی حضور دارند.

وی تعداد مرشدان فعال خراسان رضوی را 120 مرشد اعلام کرد و افزود: اکنون 80 درصد مرشدان استان رتبه بندی شده‌اند.

سرپرست هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی با اشاره به رتبه بندی 75 درصد ورزشکاران باستانی استان، تصریح کرد: با اجرای طرح رتبه بندی صاحبان زنگ مرشدی در استان مشخص شده‌اند و پس از انتخابات فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کمیته ارزشیابی و رتبه بندی، حکم‌های مرشدان را صادر می‌کند.

فیروزیان ادامه داد: تمامی افرادی که برای رتبه بندی وارد سیستم می‌شوند به‌صورت خودکار زمان ارتقای رتبه مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه 35 درصد مرشدان خراسان رضوی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای هستند، بیان کرد: چهار سال گذشته برای بیمه مرشدان تفاهم نامه‌ای بین سازمان تأمین اجتماعی و فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای به امضاء رسیده و امیدواریم با حضور رئیس جدید فدراسیون مشکلات این رشته ورزشی مرتفع شود.

سرپرست هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: اگر فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای موافقت کند قطعاً مرشدان بیشتری از این استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

فیروزیان با اشاره به جایگاه ورزش‌های باستانی خراسان رضوی در سطح ملی، عنوان کرد: چندی قبل تیم خراسان رضوی در مسابقات اصفهان رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه ورزش‌های باستانی برای تأمین امکانات نیازمند حضور خیرین و اسپانسر است، گفت: تاکنون هیچ نهادی به غیر از اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برای توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان کمک نکرده است.

سرپرست هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حضور سرمایه گذاران استان برای حمایت از رشته پهلوانی و زورخانه‌ای، یادآورشد: امیدواریم با همکاری و همدلی مسؤولان ورزش‌های باستانی استان به جایگاه واقعی برسد.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.