اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 6 دي 1395 / کد مطلب: 11883 / نظرات: 0

نماینده مردم سبزوار در مجلس:


رویکرد بودجه 96 کاهش وابستگی به نفت است


رویکرد بودجه 96 کاهش وابستگی به نفت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: 30 درصد از درآمدهای برنامه بودجه سال 1396 به موضوع درآمدهای نفتی اختصاص داده شد که این موضوع گام مثبتی برای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای این بخش است.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: در سال های گذشته سهم بودجه از درآمدهای حاصل از فروش نفت بیش از 50 درصد بود که کاهش این میزان در دولت یازدهم از همان ابتدا مورد توجه واقع شد.
وی با بیان اینکه 70 درصد از در آمدهای بودجه سال 1396 به موضوع صادرات، مالیات و سایر درآمدهای کشور اختصاص دارد، اظهار کرد: تنها راه کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی توجه به افزایش درآمدهای سایر بخش ها از جمله صنعت گردشگری، فرآوری و صادرات محصولات معدنی، کشاورزی و صنعتی است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرای اصل 44 قانون اساسی در زمینه توسعه خصوصی سازی و افزایش سرمایه گذاری این بخش از دیگر موضوعاتی است که می تواند زمینه کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را فراهم کند.
وی گفت: کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی از اهمیت زیادی برخوردار است و دولت با اجرای برنامه های مختلف در زمینه توجه به افزایش تولیدات داخلی، کشاورزی و افزایش صادرات در راستای کاهش این وابستگی گام بر می دارد.ایرنا /101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.