اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 دي 1395 / کد مطلب: 11876 / نظرات: 0


امام جمعه جدید سبزوار معرفی شد


امام جمعه جدید سبزوار معرفی شد  مراسم معارفه حجت الاسلام غلامرضا مقیسه به عنوان امام جمعه سبزوار روز جمعه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در این مراسم گفت: امام جمعه در شهرستان دارای وظایف متعددی از جمله ریاست شورای فرهنگ و عمومی، شورای زکات، شورای احیاء امربه معروف و نهی از منکر، ستاد اقامه نماز و ستاد رسیدگی به امور مساجد را بر عهده دارد.
حجت الاسلام ابراهیم معادی افزود: برگزاری نشست های شورای فرهنگ عمومی از مهمترین وظایف امام جمعه شهرستان است که امید است با همکاری فرمانداری و سایر ادارت نشست های این شورا در سبزوار به صورت منظم برگزار شود.
وی ادامه داد: سبزوار از شهرستان هایی است که در آن مذهب تشیع و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) دارای جایگاه و قدمتی طولانی است و مسئولان باید از این ظرفیت بزرگ برای اشاعه فرهنگ دینی بهره برداری کنند.
حجت الاسلام معادی اظهار کرد: امام جمعه باید دانش خود را نسبت به مسائل منطقه ای و ملی افزایش دهد تا بتواند مردم، مسئولان و نمازگزاران را در جهت درست هدایت نماید.
وی از مقام مرحوم حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی، امام جمعه فقید سبزوار، نیز تجلیل کرد و افزود: وی از نیروهای با سابقه انقلابی و علمی استان خراسان رضوی بود که با رسیدگی به امور مردم و تاسیس مدرسه علمیه برای تربیت طلاب علوم دینی در این شهرستان خدمات فراوانی انجام داد.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی عنوان کرد: مرحوم ابراهیمی در شهرستان به عنوان محور وحدت بین مسئولان بود و در طول 23 سال امامت جمعه سبزوار اقدامات ارزشمندی را در راه تحکیم اهداف انقلاب اسلامی در انجام داد.
وی در خصوص امام جمعه جدید سبزوار نیز گفت: حجت الاسلام مقیسه از سال 55 وارد حوزه علمیه شده و به مدت 30 سال نیز در قم به تدریس علوم دینی مشغول بود و از 10 سال گذشته با تکیه بر کرسی درس خارج فقه و اصول به نشر معارف اسلامی همت گماشته است.
مرحوم حجت الاسلام ابراهیمی که در سال 1369 به امامت جمعه سبزوار تعیین شده بود و همزمان مدیریت حوزه علمیه این شهر را نیز برعهده داشت؛ 25 آذرماه جاری، در 76 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، فرماندار ویژه سبزوار و جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی در این مراسم حضور داشتند.ایرنا
102/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.