اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 آذر 1395 / کد مطلب: 11868 / نظرات: 0


714 اتاق تک نفره زایمان طبیعی در کشور راه اندازی شد


714 اتاق تک نفره زایمان طبیعی در کشور راه اندازی شد  رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به منظور ترویج زایمان طبیعی تاکنون 714 اتاق تک نفره زایمان طبیعی در کشور راه اندازی شده است.
 فرح بابایی  در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی، درمانی شهیدان مبینی سبزوار افزود: 2 هزار و 200 اتاق تک نفره زایمان طبیعی تا پایان سال به بهره برداری می رسد و در این زمینه مشکل اعتباری وجود ندارد.
وی اظهار کرد: برای ترویج زایمان طبیعی اقدامات مختلف انجام شده که آموزش و توانمندسازی مادران، کلاس های رایگان آمادگی برای زایمان، اصلاح تعرفه زایمان طبیعی نسبت به سزارین و بهسازی و توسعه فضاهای بلوک زایمان از جمله این اقدامات است.
وی گفت: جراحی ‌های سزارین در سال 1392 حدود 56 درصد بود که سال گذشته با اجرای طرح تحول نظام سلامت و بسته های حمایتی زایمان طبیعی 6.5 درصد کاهش یافت.
بابایی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرایی شدن سیاست های جدید جمعیتی، توسعه درمان ناباروری ها و ترویج زایمان طبیعی را در دستور کار خود دارد.
سرپرست مرکز آموزشی، درمانی شهیدان مبینی سبزوار نیز گفت: بلوک زایمان این شهرستان در مساحت 500 متر مربع در چهار طبقه در حال ساخت است.
بهناز سویزی افزود: تاکنون 14 میلیارد ریال برای اسکلت بندی و سفت سازی این بلوک هزینه شده و برای تکمیل آن 50 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.ایرنا
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.