اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 آذر 1395 / کد مطلب: 11847 / نظرات: 0


پیکر امام جمعه فقید سبزوار تشییع شد


پیکر امام جمعه فقید سبزوار تشییع شد  پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی، امام جمعه سبزوار روز جمعه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی، جمعی از روحانیان برجسته کشوری، نمایندگان مجلس، فرماندار و مسئولان محلی سبزوار و هزاران نفر از مردم مومن این شهر تشییع شد.
 پیکر امام جمعه سبزوار از مقابل مسجد جامع تا جایگاه نماز جمعه این شهر بر روی دوش مردم عزادار این شهرستان تشییع شد و تشییع کنندگان با شعارهای 'عزاعزاست امروز، امام جمعه ما پیش خداست امروز' با امام جمعه فقید خود خداحافظی کردند.
حجت الاسلام ابراهیمی، امام جمعه سبزوار که اخیرا در یکی از بیمارستان های مشهد بستری شده بود در پی تحمل یک دوره بیماری روز گذشته، 25 آذر به دیار باقی شتافت.
حجت الاسلام محمدباقر شریعتی سبزواری، نماینده بیت آیت الله سیستانی نیز در این مراسم با تسلیت درگذشت امام جمعه سبزوار گفت: حجت الاسلام ابراهیمی عالمی مومن، وارسته و با تقوا بود و فرزندان با تقوایی را تربیت کرد که زهد را از پدر به ارث برده اند.
قرار است پیکر امام جمعه سبزوار برای خاکسپاری به مشهد مقدس منتقل شود.
حجت الاسلام ابراهیمی سال 1319 در روستای کیذور از توابع بخش ششتمد سبزوار به دنیا آمد. آن مرحوم از سال 1369 به عنوان امام جمعه سبزوار انتخاب شد و همزمان مدیریت حوزه علمیه این شهر را بر عهده گرفت و با جذب استادان و مدرسان در حوزه و گزینش طلاب جوان و مستعد به ساماندهی نظام تدریس دروس حوزوی در غرب خراسان پرداخت.
بازسازی مدرسه علمیه اهل البیت(ع) و توسعه آن، توسعه مدرسه علمیه مکتب نرجس ویژه بانوان طلبه، ساخت بنای یادبود شهدای گمنام، خرید و واگذاری 286 قطعه زمین برای ساخت مسکن طلاب، برگزاری کنگرۀ حکیم حاج ملاهادی سبزواری و کنگره آیت الله سید عبدالاعلی سبزواری بخشی از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی ماندگار و موثر مرحوم حجت الاسلام ابراهیمی در طول 27 سال امامت جمعه سبزوار هستند.
وی که همراهی با نهضت اسلامی را از سال 1350 با توزیع مخفیانه رساله توضیح المسائل و کتاب حکومت اسلامی امام خمینی(ره) آغاز کرد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت ائمه جماعات مشهد، حضور در جبهه های جنگ تحمیلی به منظور فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی، ریاست شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی، مسئولیت دادگاه انقلاب و عمومی پاسداران و دادگاه انقلاب ارتش در مشهد، ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح در خراسان و نیز سیستان و بلوچستان را بر عهده داشت.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.