اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 24 آذر 1395 / کد مطلب: 11837 / نظرات: 0

معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور:


امور دفاتر رهبری در هر دولتی استقلال خود را حفظ کرده است


امور دفاتر رهبری در هر دولتی استقلال خود را حفظ کرده است معاون امور دفاتر و مبلغان نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور لغو سخنرانی منتقدان دولت در دانشگاه‌های کشور را غیرقابل‌قبول دانست و گفت: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها فعالیت خود را فراجناحی دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد اسحاق مسعودی در نشست فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه برنامه اصلی نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور راهبری مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: راهبری مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها دارای مؤلفه‌های متعددی است که مهم‌ترین آن استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های سطح کشور است و باید از ظرفیت‌های دانشجویان، اساتید و تشکل‌های دانشگاهی استفاده شود.

وی ادامه داد: نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور برای انجام فعالیت‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در مراکز دانشگاهی بسترسازی می‌کند.

معاون امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اهمیت اسلامی شدن دانشگاه‌های سراسر کشور، افزود: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تدوین‌شده و این سند از سال‌های گذشته تحقیق و بررسی‌های متعدد شده تا بتواند جامعه دانشگاهی را به‌سوی فعالیت‌های دینی و اسلامی هدایت کند.

مسعودی با بیان اینکه سند اسلامی شدن دانشگاه در شورای فرهنگ و انقلاب اسلامی به تصویب رسیده است، گفت : وزارت علوم هم بر اساس ابلاغ این سند برنامه‌های تأکیدی و تأسیسی را به رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام می‌کند.

وی عملکرد دانشگاه حکیم سبزواری در اجرای بهارهای فرهنگی را مطلوب دانست و تصریح کرد: دانشگاه حکیم سبزواری یکی از دانشگاه‌های فعال در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی است و اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه دغدغه توسعه مسائل فرهنگی را دارند.

معاون امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به برنامه‌های متعدد نهاد رهبری در دانشگاه در زمینه علوم انسانی گفت: علوم انسانی نیازمند برنامه‌های علمی و زمان‌بر است و اکنون ۱۴ کمیته فرهنگی ایجادشده که ریاست آن بر عهده حداد عادل است.

حجت‌الاسلام مسعودی تصریح کرد: با انجام فرآیندی باید نقدها و مشکلات حوزه علوم انسانی مورد شناسایی قرار گیرد تا تولید علم انجام شود.

وی با اشاره به لغو برخی سخنرانی‌های طیف‌های سیاسی در آستانه روز دانشجو اظهار داشت: مسؤولان دانشگاه‌ها در برنامه‌های سخنرانی نباید به‌صورت گزینشی عمل کنند و باید عقاید تمامی جناح‌های سیاسی در مراکز علمی بیان شود.

معاون امور دفاتر و مبلغان نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: ممانعت از سخنرانی منتقدان دولت در دانشگاه فعالیت قابل قبولی نیست و نهاد رهبری در دانشگاه هم به این موضوع توجه کرده تا منتقدان و صاحبان نظر هم بتوانند در محیط‌های دانشگاهی حضور پیدا کنند.

حجت‌الاسلام مسعودی با بیان اینکه باید در سخنرانی‌های دانشگاه باید تواضع و تعادل برقرار شود، خاطرنشان کرد: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فعالیت خود را فراجناحی دنبال می‌کند و در هر دولتی استقلال خود را حفظ کرده است.

وی یادآور شد: هدف اصلی ما دوری از مسائل سیاسی، به‌کارگیری فرمایشات رهبری و پیگیری مطالبات دانشجویان از دانشگاه‌های سراسر کشور است.فارس/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.