اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 آذر 1395 / کد مطلب: 11835 / نظرات: 0

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد


رشد200 درصدی اعطای تسهیلات شهریه دانشجویان سراسر کشور/ کمک 140 میلیارد تومانی خیرین به دانشگاه‌ها


رشد200 درصدی اعطای تسهیلات شهریه دانشجویان سراسر کشور کمک 140 میلیارد تومانی خیرین به دانشگاه‌ها
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری میزان رشد اعطای تسهیلات شهریه دانشجویان نسبت به سالیان گذشته را 200 درصد دانست و میزان کمک‌های خیرین به دانشگاه‌ها را بالغ‌بر 140 میلیارد تومان اعلام کرد.

 ذوالفقار یزدان مهر در نشست بررسی مشکلات دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار با بیان اینکه آموزش عالی تناسبی بین رشد کمی و کیفی در دانشگاه‌های سراسر کشور ندارد، اظهار کرد: در چند سال اخیر تعداد زیادی دانشگاه بدون برنامه تأسیس‌شده ولی متأسفانه این دانشگاه هیچ‌گونه امکانات اولیه را ندارد و باید حداقل امکانات زیرساختی در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه طی یک سال نیم گذشته از بالغ‌بر 116 دانشگاه سراسر کشور بازدید شده است و برخی دانشجویان از نبود امکانات گلایه‌مند بودند، افزود: دولت موضوع کیفی سازی دانشگاه‌های سراسر کشور را موردتوجه قرار داده و سعی شده از رشد کمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی جلوگیری شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت رسیدگی به موضوعات رفاهی در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: دانشگاه فناوری‌های نوین باوجود رسالت کارآفرینی و تجاری‌سازی علم فاقد یک ملک اختصاصی بوده، قطعاً نبود امکانات زیرساختی این‌گونه دانشگاه را در رشد علم با مشکل مواجه می‌کند.

یزدان مهر با بیان اینکه 350 دانشجوی دختر دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار در اماکن استیجاری اسکان داده شدند، بیان کرد: طی 10 روز آینده اعتباری به‌عنوان کمک رهنی به این دانشگاه اختصاص می‌یابد تا حداقل اجاره‌بهای اسکان دانشجویان کاهش پیدا کند.

وی از تجهیز بالغ‌بر 100 خوابگاه سراسر کشور به اتاق‌های سلامت و تندرستی خبر داد و عنوان کرد: به‌زودی با تأمین اعتبارات لازم اتاق سلامت و تندرستی در دانشگاه فناوری‌های نوین راه‌اندازی می‌شود.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: اگر صندوق خیریه دانشگاه فناوری‌های نوین زیر نظر هیئت‌امنا و رئیس دانشگاه فعالیت داشته باشد اعتباری از سوی وزارت علوم به صندوق خیریه دانشگاه فناوری‌های نوین اختصاص پیدا می‌یابد تا دانشجویان بی‌بضاعت بتوانند از اعتبارات این صندوق بهره‌مند شوند.

یزدان مهر با اشاره به سیاست‌های حمایتی وزارت علوم، یادآور شد: دانشجو نباید به دلیل فقر مالی از تحصیل بازبماند و وزارت علوم به دانشجویان نیازمند وام‌های شرافتی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: دولت از محدودیت‌های مالی رنج می‌برد و در موضوع وام‌های شهریه در سال 93 هیچ اعتباری تخصیص نیافته بود ولی با پیگیری متعدد در سال گذشته بالغ‌بر 40 میلیارد تومان وام شهریه دانشجویان اختصاص یافت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  میزان وام‌های شهریه دانشجویی در سال گذشته را بالغ‌بر 200 میلیارد تومان دانست و افزود: به دلیل کمبودهای اعتباری صندوق رفاه دانشجویان از درآمدهای اقتصادی به متقاضیان وام شهریه دانشجویی ارائه داده بنابراین برای ارائه وام هیچ محدودیتی نداریم.

یزدان مهر ارائه تسهیلات هدفمند و مؤثر را از مهم‌ترین اولویت‌های صندوق رفاه دانشجویان دانست و گفت: با درآمدهای اقتصادی صندوق رفاه دانشجویان میزان وام از 25 درصد به 200 درصد افزایش‌یافته و یکی از بیشترین افزایش وام برای دانشجویان ممتاز، نخبگان علمی و ورزشکاران است.

وی از کمک 140 میلیارد تومانی خیرین در سال گذشته به دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: باید از ظرفیت حضور خیرین در دانشگاه‌ها به‌خوبی استفاده شود.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.