اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 آذر 1395 / کد مطلب: 11799 / نظرات: 0

فرزند ارشد استاد سبزواری مطرح کرد


مسؤولان باید نسبت به راه‌اندازی موزه استاد سبزواری حساسیت داشته باشند/ انتقال موقت بخشی از آثار به موزه سبزوار


مسؤولان باید نسبت به راه‌اندازی موزه استاد سبزواری حساسیت داشته باشند انتقال موقت بخشی از آثار به موزه سبزوار
فرزند ارشد استاد سبزواری با تأکید بر اینکه مسؤولان محلی باید نسبت به راه‌اندازی موزه استاد سبزواری حساسیت داشته باشند، گفت: بخشی از آثار استاد سبزواری به‌طور موقت به موزه سبزوار منتقل‌شده است.

محسن ممتحنی با اشاره به وضعیت راه‌اندازی موزه استاد سبزواری در زادگاهش، اظهار کرد: روند راه‌اندازی موزه استاد سبزواری به فعالیت مسؤولان سبزواری بستگی دارد و درگذشته هم با شهردار سبزوار و رئیس اداره میراث فرهنگی سبزواری نشستی برگزار شد تا منزل قدیمی پدر شعر انقلاب به موزه تبدیل شود.
وی قدمت منزل استاد سبزواری در زادگاهش را اواخر دوره قاجار دانست و افزود: نباید این منزل قدیمی از بین برود و ما هم بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی با تبدیل این منزل به موزه استاد سبزواری موافقت کردیم تا آثار و اسناد ارزشمند استاد سبزواری را به منزل قدیمی منتقل کنیم.
فرزند ارشد استاد سبزواری با بیان اینکه در شهرستان سبزوار موزه مفاخر و بزرگان وجود ندارد و راه‌اندازی موزه استاد سبزواری می‌تواند جلوه دیگری به این شهرستان بدهد، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی جامعه مناسب نیست و ما هم از دولت هیچ‌گونه انتظاری نداریم ولی حداقل مسؤولان سبزواری باید نسبت به راه‌اندازی موزه استاد سبزواری حساسیت داشته باشند.
ممتحنی مهم‌ترین دلیل تأخیر در راه‌اندازی موزه استاد سبزواری را کم‌کاری مسؤولان این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: بخشی از آثار استاد سبزواری به‌طور موقت به موزه شهر سبزوار منتقل‌شده و غرفه‌ای برای آثار استاد سبزواری ایجادشده است.
وی ادامه داد: از بزرگان ادب شهرستان سبزوار انتظار می‌رود نسبت به راه‌اندازی موزه پدر شعر انقلاب احساس وظیفه کنند تا پیگیری‌های لازم برای ایجاد موزه تسریع شود.
فرزند ارشد استاد سبزواری با بیان اینکه نهادهای مختلف شهرستان سبزوار باید به‌دوراز اختلافات داخلی برای راه‌اندازی موزه استاد سبزواری اقدام کنند، یادآور شد: مشکلات مالی راه‌اندازی موزه پدر شعر انقلاب با همکاری دانشگاه‌های این شهرستان رفع می‌شود و چندین بار دانشگاه حکیم سبزواری برای راه‌اندازی موزه اعلام آمادگی کرده است.فارس/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.