اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 آذر 1395 / کد مطلب: 11785 / نظرات: 0


فعالیت 31 سمن روستایی و شهری در سبزوار


معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: 31 سازمان مردم نهاد (سمن) در این شهرستان فعال هستند که از این تعداد 28 سمن شهری و سه سمن روستایی است.

 احمد برادران در کارگاه آموزشی صدور پروانه های ساختمانی در جمع دهیاران بخش های مرکزی، روداب و ششتمد سبزوار افزود: نگاه دولت توانمندسازی روستاها از طریق توسعه مشارکت های مردمی در قالب تشکیل سمن ها است.
وی اظهار کرد: این سمن ها در زمینه محیط زیست، مشارکت های بانوان، اشتغال، ساماندهی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و امثال آن فعالیت می کنند.
وی گفت: در دولت یازدهم نگاه کالبدی به روستاها به نگاه اجتماع محور تغییر یافت و مداخله های عمرانی جای خود را به مداخله های اجتماعی برای توسعه روستاها داده است.
برادران افزود: به رغم اختصاص اعتبارات و اجرای طرح های عمرانی در روستاها تغییری در کاهش میزان مهاجرت از روستاها به شهر دیده نشد.
وی اظهار کرد: سیاست دولت یازدهم برای کاهش و جلوگیری از مهاجرت روستائیان، ایجاد شرکت تعاونی های روستایی، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و افزایش مشارکت های اجتماع محور در این مناطق است.
فرماندار ویژه سبزوار گفت: دهیاران در زمینه صدور پروانه های ساختمانی در روستاها دقت کنند تا مجوزی خارج از محدوده طرح هادی صادر نشود.
وی افزود: با پیگیری انجام شده ساکنان خارج از محدوده طرح هادی در روستاهای بالای 50 خانوار جمعیت شهرستان از خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز و تلفن بهره مند شدند.
برادران اظهار کرد: همچنین طرح های هادی در روستاهایی که مدت زمان 10 ساله آنها به پایان رسیده است، با نظارت بنیاد مسکن سبزوار بازنگری می شود.
وی ادامه داد: همچنین امسال 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای طرح های درمانی شامل احداث محل زیست پزشک، اورژانس روستایی، خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در روستاهای این شهرستان اختصاص یافت.
وی گفت: 15 میلیارد ریال نیز برای تکمیل 2 طرح درمان بستر در بخش ششتمد و روداب این شهرستان اختصاص یافته است.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.