اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 16 آذر 1395 / کد مطلب: 11781 / نظرات: 0

استاد دانشگاه پاریس8:


قدرت فرامنطقه ای ایران در حال شکل گیری است


قدرت فرامنطقه ای ایران در حال شکل گیری است
استاد دانشگاه پاریس 8 و سردبیر فصلنامه هرودت گفت: قدرت فرامنطقه ای ایران با بهره گیری از موقعیت ژئو پلتیک و اقتصاد در حال شکل گیری است.

 'بئاتریس ژیبلن' در سخنرانی با عنوان 'ایران قدرت جدید منطقه ای' در دانشگاه حکیم سبزواری افزود: در شرایطی که در برخی کشورهای منطقه خاورمیانه جنگ و ناامنی است ایران کشوری با ثبات و امن است.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین چالش های فراروی قدرت جدید ایران، ایالات متحده آمریکاست که تلاش می کند از طریق تحریم، قدرت رو به رشد ایران را مهار کند.
وی گفت: تحریم ها در کاهش تولید ناخالص ملی ایران تاثیر گذاشته و ایران برای بی اثر کردن تحریم های آمریکا، توسعه مبادلات اقتصادی خود را به سوی چین و هند سوق داده است.
این استاد دانشگاه افزود: چین و هند نیز به نفت ایران احتیاج دارند و شرکای مناسب تجاری با کشور ایران هستند.
وی ادامه داد: یکی از اهداف حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه، مقابله با احیای تمدن و قدرت دوباره ایران است.
ژیبلن اظهار کرد: حادثه 11 سپتامبر بهانه ای برای حمله آمریکا به خاورمیانه در حمایت از حقوق بشر و مبارزه با سلاح های کشتار جمعی بود اما نیت واقعی آمریکا تسلط بر منابع غنی منابع نفتی و ثروت سرشار این منطقه است.
استاد دانشگاه پاریس 8 گفت: ایران با حمایت نظامی، حکومت سوریه را در جنگ یاری می کند و حزب الله لبنان نیز به تاسی از ایران بشار اسد را در جنگ با گروههای مخالف حمایت می کند.
وی افزود: از نگاه کشورهای غربی و فرانسه حکومت بشار اسد مشروعیت سیاسی ندارد و برخی کشورهای غربی گروه های مخالف بشار اسد را حمایت می کنند.
وی اظهار کرد: ایران در حمایت از سوریه با ترکیه و عربستان منازعه دارد و حمایت ایران از حوثی های یمن نیز در اختلاف با عربستان است.
'بئاتریس ژیبلن' و 'جیم ژیبلن' استادان دانشگاه پاریس 8 با هدف گسترش همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه حکیم سبزواری به سبزوار سفر کرده اند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.