اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 13 آذر 1395 / کد مطلب: 11765 / نظرات: 0

نعمت‌زاده مطرح کرد


اجرای طرح آمایش صنعتی برای توسعه صنایع تبدیلی در کشور/ لزوم حمایت دولت و نظام بانکی از واحدهای صنعتی


اجرای طرح آمایش صنعتی برای توسعه صنایع تبدیلی در کشور لزوم حمایت دولت و نظام بانکی از واحدهای صنعتی
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای طرح آمایش صنعتی برای توسعه صنایع تبدیلی در سراسر کشور، گفت: دولت و نظام بانکی باید حمایت‌های لازم را داشته باشند تا واحدهای صنعتی با آسودگی کامل فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

 محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از بزرگترین کارخانه اسیدسیتریک کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت به صنایع تولیدی با ارائه تسهیلات کمک می‌کند، اظهار کرد: کارخانه اسیدسیتریک مکمل صنایع تبدیلی کشور است و محصول چغندر قند یکی از مهم‌ترین محصولاتی محسوب می‌شود که تمامی قسمت‌های آن مورداستفاده قرار می‌گیرد و از ماس چغندر قند ماده اسیدسیتریک تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ما سالانه بالغ‌بر 2 هزار تن از ماده اسیدسیتریک استفاده می‌کند، افزود: اگر واحدهای دیگر اسیدسیتریک در کشور فعال شود می‌تواند ظرفیت صادرات این محصول به خارج از کشور را افزایش دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دولت و نظام بانکی کشور باید به‌سوی حمایت از واحدهای صنعتی رغبت پیدا کنند و مسؤولان استانی هم باید حمایت‌های لازم را داشته باشند تا واحدهای صنعتی با آسودگی کامل فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه دانش تولید محصول اسیدسیتریک سطح بالاست و کشور ما در برخی زمینه‌ها به فنّاوری‌های جهانی دست پیدا کرده است، بیان کرد: مناطقی همانند شهرستان جوین برای کشاورزی ظرفیت‌های بسزایی دارد و باید صنایع تبدیلی در این شهرستان توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: با فعال شدن کارخانه اسیدسیتریک جوین بسترهای تولید محصولات دیگری همانند خوراک دام در این شهرستان ایجاد می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای طرح آمایش صنعتی برای توسعه صنایع تبدیلی، افزود: این طرح در سراسر کشور بر مبنای قابلیت‌ها و شرایط مناطق در حال اجراست لذا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرای این طرح است.

نعمت‌زاده با بیان اینکه خراسان رضوی در حوزه صنایع معدنی دارای ظرفیت‌های خاصی است، یادآور شد: در خراسان رضوی معدن سنگان وجود دارد و  باید صنایع مرتبط در این منطقه احداث شود ولی نیازمند برخی از زیرساخت‌ها همانند آب، برق و گاز است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات کمبود آب در خراسان رضوی باید آب محدود استان را در راستای ایجاد اشتغال بیشتر و ارزش‌افزوده استفاده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون رشد صنعتی مناسبی داشته است.فارس/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.