اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 6 آذر 1395 / کد مطلب: 11736 / نظرات: 0


آیت‌الله حسینی بوشهری:دور کردن روحانیت از مسائل داخلی کشور خیانتی بزرگ است/ فضای مجازی جوانان ما را به تباهی کشانده


عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی در کشور در حال دور کردن روحانیت از جامعه هستند و این خیانت بزرگی به روحانیت است، گفت: فضای مجازی جوانان ما را به تباهی کشانده است و روحانیون نباید هیچ‌وقت جامعه را رها کنند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از  در دیدار با روحانیون سبزوار با بیان اینکه انسان‌ها در طول زندگی باید از فرصت‌های روزانه به‌خوبی استفاده کنند، اظهار کرد: عمر انسان همانند فرصت‌هایی است که در اختیار ما قرار دارد و پیروان الهی استفاده از فرصت‌های طلایی را به ما توصیه کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروزه شرایط روحانیت با گذشته متفاوت است و اکنون نیز دشمنانی داریم که در سال‌های گذشته نبوده‌اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه، افزود: جامعه بیشتر از گذشته به روحانیت نیاز دارد و هر جا که یک روحانی حضورداشته باشد شرایط اخلاقی و اعتقادی مردم هم بهتر می‌شود.

حسینی بوشهری با بیان اینکه حضور روحانی در بین مردم سبب افزایش اعتقادات دینی و مذهبی می‌شود، تصریح کرد: دشمنان اسلام برای کوچک کردن روحانیت در بین مردم برنامه‌های متعددی را اجرایی کرده‌اند بنابراین روحانیت برای حفظ دین به عرصه و میدان جدیدی واردشده است.

وی با تأکید بااینکه کشورهای غربی با گسترش تهاجم فرهنگی به دنبال حذف روحانیت از جامعه اسلامی هستند، بیان کرد: امام علی (ع) در عرصه‌های مختلفی برای مقابله با دشمن حضورداشته و روحانیت هم باید در راه امامان معصوم ما قدم بگذارند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: برخی در کشور در حال دور کردن روحانیت از جامعه هستند و این خیانت بزرگی به روحانیت است و بر اساس فرمایشات امام خمینی (ره) روحانی باید در تمامی عرصه‌ها حضور موفق داشته باشد ولی باید نیازهای جامعه مورد شناسایی قرار گیرد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه روحانیون امروز فضای جامعه اسلامی برای تبلیغ دین اسلام مهیاست، گفت: حوزه انقلابی یعنی اینکه نیازهای جامعه بشناسد و نسبت به شبهات دینی و مذهبی احساس وظیفه کند لذا روحانیون نباید هیچ‌وقت جامعه را رها کنند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی جوانان ما را به تباهی کشانده است، یادآور شد: ایجاد اختلافات دینی به‌سرعت روی جوانان اثر می‌گذارد و آن‌ها را به‌سوی رواج بی‌دینی سوق می‌دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را حضور جدی روحانیت در جامعه دانست و افزود: کلید پیروزی انقلاب اسلامی جامعه روحانیت بوده و باید حوزه‌های علمیه انقلابی بماند.

حسینی بوشهری ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس هم تعداد شهدای روحانی با دیگر اقشار مختلف مردم قابل‌مقایسه نیست.

وی با اشاره به اهمیت رفتار و برخورد روحانیت با مردم، تصریح کرد: اکنون بسیجیان ما به برکت حضور روحانیت اهل دین‌داری شده‌اند و باید معنویت و اخلاق نیک سرلوحه فعالیت روحانیون قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانی نباید به دلیل برخی مشکلات دلسرد شود و اگر در جامعه بی‌مهری شده نباید به دنبال حاشیه حرکت کنیم، اضافه کرد: طلاب جوان ما باید بدانند آینده روحانیون روشن‌تر از گذشته خواهد بود و هرگز نباید جامعه را رها کنیم لذا باید به‌عنوان یک سرباز وظیفه‌شناس برای منافع نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

حسینی بوشهری با اشاره به منشور طلبگی، افزود: روحانیون باید برای طلب علم و مغفرت به تحصیل بپردازند و هیچ‌گاه در رفتار با مردم نباید طلبکارانه برخورد کنیم بنابراین برخورد روحانی باید با تواضع و فروتنی باشد.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.