اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 آذر 1395 / کد مطلب: 11733 / نظرات: 0


عضو مجلس خبرگان رهبری:حضور در اربعین حسینی بیانگر وحدت مسلمانان بود/ برخی برای حفظ خودشان از دین هزینه می‌کنند


 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور همه‌جانبه مسلمانان در روز اربعین حسینی بیانگر اتحاد و وحدت اقشار مختلف مسلمانان بود و کشورهای استکباری فهمیدند اسلام ناب محمدی هیچ‌گاه تنها نیست.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم سوگواره ایام پایانی ماه صفر در جمع مردم سبزوار با تأکید بر اینکه برای ترویج دین و مکتب اسلام باید از دل‌وجان خود مایه بگذاریم ولی متأسفانه برخی برای حفظ خودشان از دین هزینه می‌کنند، افزود: اکنون شرایط سخت و دشوار شده و تکفیری‌ها و وهابیت با تحمیل اعمالی خلاف احکام الهی نابودی اسلام و دین را هدف گرفته‌اند و می‌خواهند اسلام داعشی و غربی در جامعه رواج پیدا کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در چند سال اخیر بالغ‌بر هزار شهید مدافع حرم برای مقابله با گروهک‌های تکفیری در عراق و سوریه به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: در هر شرایطی باید تبلیغ دین خداوند را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم و هر مسلمانی می‌تواند با فعالیت‌هایی همانند تألیف کتاب، آموزش قرآن و احکام اسلامی به تبلیغ دین بپردازد.

وی با اشاره به نقش مهم بازاریان در هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: بازاریان در طول جنگ تحمیلی با اهدای بخشی از اموال و ثروت خود برای دفاع از کشور و دین خود فداکاری کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر در دفاع مقدس جوانان انقلابی و مؤمن ما فداکاری نمی‌کردند اکنون کشور ما در اختیار کشورهای مستکبر جهانی قرارگرفته بود، ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی تمامی نیروهای نظامی دنیا برای جنگ با جمهوری اسلامی بسیج شده بودند و حتی کشورهای آفریقایی برای جنگ با کشور ما نیرو در اختیار صدام گذاشته بودند.

حسینی بوشهری مهریه‌های سنگین در برخی از ازدواج‌ها را یکی مشکلات کشور دانست و عنوان کرد: جوانان ما هنگام ازدواج به موضوع مهریه فکر نمی‌کنند و پس چندی در زندگی دچار مشکل می‌شوند بنابراین مجبور به طلاق و جدایی خواهند شد و متأسفانه بسیاری از جوانان به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) بالغ‌بر 23 سال در سخت‌ترین شرایط برای گسترش و ماندگاری دین تبلیغ کرد، اضافه کرد: مبلغ دینی باید در هر عرصه‌ای که دین نیاز به تبلیغ داشت حضور پیدا کند و مهم‌ترین وظیفه ما مسلمانان تبلیغ دین با استفاده از هرگونه ابزار است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه تلاش مبلغین دینی سبب شده تا اسلام به دورترین مناطق جهان برسد، یادآور شد: در برخی از کشورهای اروپایی و آفریقایی والدین برای تربیت فرزندان خود از روش‌های دینی اسلامی استفاده می‌کنند که این نشان‌دهنده تبلیغ دین در کشورهای مختلف جهان است.

وی با اشاره به راهپیمایی 25 میلیونی مسلمانان جهان در اربعین حسینی امسال، تصریح کرد: حضور همه‌جانبه مسلمانان در روز اربعین حسینی بیانگر اتحاد و وحدت اقشار مختلف مسلمانان بود و در روز کشورهای استکباری فهمیدند اسلام ناب محمدی هیچ‌گاه تنها نیست.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.