اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 1 آذر 1395 / کد مطلب: 11688 / نظرات: 0


سبحانی فر: دیپلماسی دولت یازدهم شرایط صادرات محصولات ایرانی را فراهم کرد


 
رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و روسیه گفت: دیپلماسی خرمندانه دولت یازدهم شرایط لازم را برای صادرات محصولات ایرانی به سایر کشورها به خصوص روسیه فراهم کرد بنابراین بازرگانان و صادرکنندگان ایرانی باید از این فرصت به خوبی بهره برداری کنند.

  رمضانعلی سبحانی فر افزود: ایران و روسیه از کشورهای بزرگ و پرجمعیت، تاثیرگذار، توانمند و دارای ظرفیتهای اقتصادی متنوع در خاورمیانه به شمار می روند و می توانند از ظرفیتهای اقتصادی موجود در 2 کشور برای پیشرفت و توسعه یکدیگر بهره برداری کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه آماده همکاری در زمینه واردات میوه، سبزی و صیفی جات، مرکبات، دارو و سنگهای ساختمانی از ایران است.
وی افزود: هم اکنون بازار روسیه آماده وارد کردن یک میلیون تن سیب و انار از کشورهای دیگر است و با توجه به ظرفیتهای مناسب در زمینه پرورش میوه در خراسان و برخی مناطق کشور می توان این محصولات را صادر کرد.
سبحانی فر ادامه داد: با توجه به تحریمهایی که روسیه با آنها مواجه شده بازار اقتصادی آن کشور آماده صادرات محصولات ایرانی است و دولت نیز زمینه لازم را برای صادرات این محصولات فراهم کرد.
وی گفت: همچنین عقد قراردادهای نفتی و ساخت نیروگاه در ایران از جمله زمینه هایی است که جمهوری اسلامی علاقه مند به همکاری با روسیه است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: تسهیل در رفت و آمد بازرگانان ایرانی، تورهای گردشگری، تقویت سطح روابط دیپلماتیک و سیاسی از مهمترین اقدامات توسط دولت و مجلس 2 کشور است.
وی ادامه داد: برخی کشورها تلاش می کنند در راستای اهداف استکبار با ایجاد و تقویت گروههای تروریستی و راه اندازی جنگهای نیابتی در منطقه برای خود نقشی قائل شوند لذا افزایش سطح تعامل بین ایران و روسیه در مبارزه با گروههای تروریستی و خنثی شدن توطئه های استکباری از اهمیت زیادی برخوردار است.
رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و روسیه گفت: همچنین در نشستهایی که بین رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس دومای روسیه در ایران برگزار شد بر تقویت روابط اقتصادی از طریق معرفی ظرفیتهای اقتصادی استانهای هم تراز تاکید شد.
وی افزود: بر این اساس همایشهایی در جهت معرفی ظرفیتهای اقتصادی بین 2 استان مشترک و همتراز برگزار می شود و بازرگانان 2 کشور می توانند با توانمندیها و زمینه های سرمایه گذاری در این مناطق آشنا شوند.
سبحانی فر ادامه داد: در همین راستا همایش استانی بین خراسان رضوی با حضور مسئولان و بازرگانان یکی از استانهای همتراز کشور روسیه در ایران برگزار می شود.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.