اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 1 آذر 1395 / کد مطلب: 11685 / نظرات: 0


نویسنده ادبیات کودک و نوجوان: وضعیت کتاب حوزه کودک ایده‌آل نیست/ ضعف نویسندگان ایرانی در انتخاب موضوعات و تکنیک‌های داستان‌نویسی


نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با بیان اینکه وضعیت کتاب در حوزه کودک ایده‌آل نیست، گفت: نویسندگان ما در انتخاب موضوعات و تکنیک‌های داستان‌نویسی دارای ضعف‌های بسیاری هستند.

محمود برآبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کتاب در حوزه کودک، اظهار کرد: به‌طورکلی شرایط کتاب کودک در مقایسه با کتاب‌های بزرگسالان بهتر شده و میزان تیراژ کتاب‌های این حوزه نسبت به گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه نویسندگان ایرانی در حوزه کودک و نوجوان در رویدادهای بین‌المللی افتخارات متعددی کسب کرده‌اند، افزود: وضعیت کنونی حوزه کودک ایده‌آل نیست و به دلیل استفاده از وسایل ارتباطی هوشمند، بازی‌های رایانه‌ای و اینترنت کودکان انگیزه‌ای به مطالعه کتاب‌ داستان ندارند.

نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با بیان اینکه سلایق کودکان امروزی با گذشته متفاوت است، بیان کرد: نویسندگان با توجه به علاقه‌مندی نسل جدید باید آثار خود را منتشر کنند و اگر نویسنده‌ای داستانی را می‌نویسد می‌تواند با ارائه خلاقیت و جذابیت زمینه جذب مخاطب را ایجاد کند.

برآبادی ادامه داد: نویسندگان ما در انتخاب موضوعات و تکنیک‌های داستان‌نویسی دارای ضعف‌های بسیاری هستند.

وی با اشاره به محبوبیت آثار نویسندگان خارجی در کشور، عنوان کرد: میزان علاقه‌مندی و توجه نوجوانان به کتاب‌های ترجمه‌ای نسبت به کتاب‌های تألیفی بیشتر شده و مهم‌ترین دلیل این است که آثار ترجمه‌ای از بین بهترین آثار کشورهای خارجی انتخاب می‌شود حتی مطرح‌ترین آن در کشور ما منتشر می‌شود.

نویسنده ادبیات کودک و نوجوان تصریح کرد: تنوع موضوعی در کتاب‌های ترجمه‌ای به‌خوبی دیده می‌شود لذا عوامل متعدد سبب شده تا کودکان و نوجوانان به سمت کتاب‌های ترجمه‌ای گرایش پیدا کنند.

برآبادی با اشاره به فعالیت نویسندگان سبزواری در زمینه تألیف آثار، افزود: نویسندگان سبزواری در تألیف کتاب بزرگ‌سالان رشد کرده‌اند و حضور برخی نویسندگان مطرح در سبزوار جریان‌های داستان‌نویسی را تقویت کرده است.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری گویش‌های محلی در ادبیات کشور، یادآور شد: نویسندگان نباید در رمان‌های خود گویش‌های محلی را فراموش کنند و در آثار خود شخصیت‌هایی داشته باشند که از واژه‌های بومی محلی استفاده کنند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.