اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 29 آبان 1395 / کد مطلب: 11668 / نظرات: 0

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد


جمع‌آوری روزانه ۷۰۰ تن مرغ از بازارهای داخلی


جمع‌آوری روزانه ۷۰۰ تن مرغ از بازارهای داخلی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: روزانه بالغ‌بر ۷۰۰ تن گوشت مرغ از بازار کشور جمع‌آوری می‌شود که اگر این جمع صورت نمی‌گرفت قیمت مرغ کاهش پیدا کرده و تولیدکننده ضرر می‌کرد.

محمود حجتی در حاشیه بازدید از مجتمع تولیدی سبزوار اظهار کرد: شهرستان سبزوار ازلحاظ فرهنگی و تاریخی با هویت ما ایرانیان گره‌خورده است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان سرمایه کشور هستند، افزود: اگر کشاورزی بهره‌ور باشد اقتصادی هم است لذا امیدواریم با همکاری کشاورزان بهره‌ور شود.

وی ادامه داد: کشاورزی در زمینه‌های مختلف دارای مزیت فراوانی است و اگر تولیدکننده نبود کشور دچار مشکل می‌شد.

 وی با بیان اینکه کشاورزی در مزرعه خلاصه نمی‌شود و تا خانه مردم ادامه دارد، تصریح کرد: روزانه بالغ‌بر 700 تن گوشت مرغ از بازار کشور جمع‌آوری می‌شود که اگر این جمع صورت نمی‌گرفت قیمت مرغ کاهش پیدا کرد و تولیدکننده ضرر می‌کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی و دام‌پروری شهرستان سبزوار، اضافه کرد: سبزوار در تولید گوشت مرغ دارای آمار بالایی است و باید آسیب‌ها و مشکلات شهرستان سبزوار شناسایی شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۰ هزار واحد تولیدکننده مرغ در کشور، بیان کرد: تشکل‌های ما تقویت‌شده‌اند تا برای رفع کمبودهای کشور فعالیت کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شهرستان سبزوار با محدودیت‌های آبی مواجه است، تصریح کرد: یکی از راه‌های رفع مشکل کمبود آب استفاده از سیستم‌های نوین آبی در این شهرستان است و فرهنگ به‌کارگیری از سیستم کم‌فشار آب در محافل تصمیم‌گیری کشور ایجادشده تا کشاورزان با مدیریت منابع آبی فعالیت کنند.

حجتی با تأکید بر ضرورت استفاده از سیستم گلخانه در شهرستان سبزوار، یادآور شد: گلخانه‌ها باید در این شهرستان احداث شوند و متأسفانه خراسان رضوی در احداث گلخانه عملکرد خوبی نداشته است.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به علاقه‌مندان کشت گلخانه‌ای تسهیلات ارائه می‌دهد، گفت: برای متقاضیان کشت گلخانه‌ای آموزش‌های لازم ارائه می‌شود و حتی با استفاده از این نوع کشت، میزان بسیاری از مصرف آب کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نبود کشتارگاه صنعتی در شهرستان سبزوار، عنوان کرد: جهاد کشاورزی برای احداث این کشتارگاه با ارائه تسهیلات همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وزیر جهاد کشاورزی قنوات را یکی از مهم‌ترین میراث کشور دانست و گفت: درگذشته بهترین شیوه کشاورزی استفاده از قنوات بوده لذا به سفره‌های آب زیرزمینی هیچ‌گونه ضرری نمی‌زد.

حجتی ادامه داد: مشکلات قنوات کشور باید رسیدگی شود و متأسفانه برای رفع این موضوع با محدودیت‌های مالی بسیاری روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید کمبود آب را مدیریت کنند، یادآور شد: برای تولید گیاهان دارویی سرفصل‌های جدیدی ایجادشده است و کشت آن در مناطق کم آب کاربرد اقتصادی دارد.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.