اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 آبان 1395 / کد مطلب: 11653 / نظرات: 0


قطب علمی شدن دانشگاه حکیم سبزواری در بحث اتوماسیون شبکه برق کشور


قطب علمی شدن دانشگاه حکیم سبزواری در بحث اتوماسیون شبکه برق کشور معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: با توجه به ظرفیت علمی و اجرایی دانشگاه سبزواری، این دانشگاه می‌تواند به عنوان قطب علمی اتوماسیون شبکه برق کشور مطرح شود.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان  محمدرضا حقی‌فام در مراسم بهره‌برداری از چهار طرح اتوماسیون شبکه توزیع و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌رضوی که امروز، 25 آبان‌ماه در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از مشکلات توزیع شرکت توانیر شرکت های مشاوره  تخصصی است  که ایجاد شرکت های مشاوره تخصصی  با کمک بخش خصوصی عامل تحول در زمینه توزیع و اتوماسیون  صنعت برق کشور می شود.

در ادامه، محمدرضا مزینی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌رضوی، طی سخنانی گفت: این طرح در شهرستان‌های سبزوار، قوچان، چناران و تربت جام با اعتبار 4 میلیارد و 450 میلبیون ریال به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: این طرح‌ها با هدف کنترل و کاهش میزان خاموشی ها، کاهش هزینه بهره برداری، تعمیرات و نگهداری شبکه، کاهش انرژی توزیع نشده و افزایش میزان رضایت مندی مشترکین به انجام رسید.

همچنین هادی انبیایی، مدیر اداره برق سبزوار درخصوص بهره‌برداری از دو طرح پدافند غیرعامل این شهرستان عنوان کرد: سوئیچ خانه  فشار متوسط سربداران با اعتبار 22 میلیارد ریال با هدف کاهش آسیب پذیری شبکه‌های برق در برابر حملات نظامی دشمن و اغتشاشات خیابانی با هدف از کار انداختن شبکه برق و بلایای طبیعی صاعقه و طوفان اجراشد.

وی اضافه کرد: مشخصات فنی سوئیچ خانه فشار متوسط سربداران شهرستان سبزوار، احداث ساختمان با 13 ورودی و خروجی فشار متوسط، اجرای کابل کشی فشار متوسط زمینی به طول 23 کیلومتر و احداث شبکه هوایی فشار متوسط به طول 38 کیلومتر است.

انبیایی اظهار کرد: طرح احداث شبکه و پست زمینی بیمارستان حشمتیه نیز با هدف افزایش پایداری برق این بیمارستان با احداث چهار کیلومتر شبکه فشار متوسط با اعتبار دو میلیار ریال صورت گرفت.

احمد برادران، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: شهرستان سبزوار دارای موقعیت جغرافیایی مناسب،  از قطب‌های  دانشگاهی و سلامت شرق کشور است و در زمینه کشاورزی و تجارت صاحب برند است.

وی تصریح کرد: برنامه عملیاتی شهر هوشمند سبزوار در حوزه‌های محیط زیست، حمل و نقل، اقتصاد، و... تدوین شده است.
برادران اظهار کرد: در این میان، مراکز حساس شهرستان شناسایی و مقاوم سازی شدند و اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل مدیریت برق سبزوار به عنوان الگوی برتر صنعت برق کشور مطرح است.ایسنا
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.