اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 آبان 1395 / کد مطلب: 11646 / نظرات: 0

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار خبر داد


عضویت 8500 دانش‌آموز سبزواری در کتابخانه‌های عمومی/ وجود 10 هزار نسخه کتاب کودک در سبزوار


رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار از عضویت 8 هزار و 500 دانش‌آموز در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و تعداد کتاب‌های حوزه کودک را بالغ‌بر 10 هزار نسخه اعلام کرد.

زیبا باغانی  در مراسم هفته کتاب و کتاب‌خوانی که با حضور مسئولان شهرستان سبزوار در آموزشگاه صاحب‌الزمان برگزار شد با بیان اینکه بالغ‌بر 8 هزار و 500 دانش‌آموز عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند، اظهار کرد: در تمامی کتابخانه‌های عمومی سبزوار بخش کودک و نوجوان فعال‌ شده و در هر کتابخانه هزار نسخه کتاب مرتبط با این حوزه وجود دارد.

وی تعداد کتاب‌های کودک در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سبزوار را بالغ‌بر 10 هزار نسخه دانست و افزود: با توجه به اهمیت حوزه کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی سبزوار 3 هزار کودک عضو شده‌اند و سعی شده در کتابخانه‌ها کتاب‌های سنین کودک موردتوجه قرار گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار با اشاره به برنامه‌های ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین دانش‌آموزان، بیان کرد: برای دانش‌آموزان کارگاه آموزشی کتاب یاران با همکاری آموزش‌وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

باغانی یادآور شد: تجلیل از کودکان کتاب‌خوان برتر کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقه «تأثیر کتاب در زندگی من» با همکاری دفتر امام‌جمعه در بخش روداب، برگزاری مراسم «کودک و کتاب» در کتابخانه امامزاده کوشک، بازدید مدارس و مهدکودک‌ها، قصه‌گویی در بخش کودک، اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی از دیگر برنامه اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار برای کودک است.

پایین بودن سرانه کتاب‌خوانی مهم‌ترین ضعف نظام فرهنگی

مدیر آموزش‌وپرورش سبزوار نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه یکی از وظایف معلمان ایجاد فرصت و زمینه‌سازی برای دانش‌آموزان است، عنوان کرد: مطالعه کتاب نباید فقط در هفته کتاب و کتاب‌خوانی باشد بلکه در طول سال نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

مرتضی بینش ادامه داد: فرهنگ مطالعه کتاب باید به‌عنوان رفتار همیشگی در ذهن دانش‌آموزان نهادینه شود و ایجاد روحیه پرسش گری دانش‌آموزان سبب مراجعه دانش‌آموزان به کتاب‌های مختلف می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین ضعف‌های نظام فرهنگی را پایین بودن سرانه کتاب‌خوانی عنوان کرد و گفت: کشورهای توسعه‌یافته برای افزایش میزان سرانه مطالعه در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس و مترو کتابخانه‌های کوچکی راه‌اندازی کرده‌اند تا مردم بتوانند از زمان موجود خود برای مطالعه کتاب استفاده کنند.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.