اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 آبان 1395 / کد مطلب: 11628 / نظرات: 0

رئیس شورای شهرستان سبزوار خبر داد


اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار به مرمت و لایه‌روبی قنوات سبزوار/ بحران آب در جنوب و جنوب غربی سبزوار


اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار به مرمت و لایه‌روبی قنوات سبزوار بحران آب در جنوب و جنوب غربی سبزوار

 رئیس شورای شهرستان سبزوار از اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و لایه روبی قنوات این شهرستان خبر داد و وضعیت آبی بخش‌های جنوبی و جنوب غربی شهرستان سبزوار را بحرانی اعلام کرد.

جلال تعصبی در جمع خبرنگاران با اشاره به درخواست سینما بهمن سبزوار برای نصب تلویزیون تبلیغاتی، اظهار کرد: این موضوع در کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار بررسی شد و مورد موافقت اعضای کمیسیون قرارگرفته ولی در نشست شورای شهر سبزوار به همراه یک تبصره مورد موافقت قرارگرفته است.

وی ادامه داد: سینما بهمن سبزوار با نصب این تلویزیون باید 50 درصد تبلیغات فیلم‌های سینمایی، 20 درصد تبلیغات شهری و 30 درصد را هم در اختیار تبلیغات سینما قرار دهد.

رئیس شورای شهرستان سبزوار با بیان اینکه تبلیغات تلویزیونی سینما بهمن باید به‌دوراز سیاسی‌کاری و انتخابات باشد، افزود: نصب تلویزیون تبلیغاتی می‌تواند جلوه زیبایی به شهر دهد و تبلیغات فیلم‌های سینمایی بر روی این تلویزیون می‌تواند باعث افزایش استقبال همشهریان سبزواری از سینما بهمن شود.

*‌تخفیف 50 درصدی عوارض شهرداری سبزوار به مناطق الحاقی

تعصبی با اشاره تخفیفات ویژه شهرداری سبزوار برای پرداخت عوارض، بیان کرد: در مناطق جدید الحاق شده به شهر سبزوار همانند کلاته سیفر، قلعه نو، صالح‌آباد و حاشیه شهر برای تشویق پرداخت عوارض شهرداری بالغ‌بر 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی ارائه تخفیف 50 درصدی عوارض شهرداری را امری بی‌سابقه دانست و عنوان کرد: برای کسانی که در گذشته برای پرداخت عوارض شهرداری خود چک ارائه داده‌اند از این میزان تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

رئیس شورای شهرستان سبزوار با اشاره دیدار اخیر با وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: حادثه‌ای که در قنات روستای کسکن رخ داد واقعاً دل‌وجان مردم شهرستان سبزوار را به درد آورد و پس‌ از آن حادثه مسئولان به تلاش افتادند تا در آینده از وقوع این‌گونه حوادث دلخراش جلوگیری کنند.

تعصبی با بیان اینکه قنوات شهرستان سبزوار نیازمند مرمت ولایه روبی است، یادآور شد: وزیر جهاد کشاورزی اعتقاد داشت که موضوع قنوات ارتباطی با جهاد کشاورزی ندارد ولی خوشبختانه امکان همکاری ایجاد شد.

وی اضافه کرد: بخش‌های جنوبی و جنوب غربی شهرستان سبزوار در وضعیت بحران آبی قرارگرفته است و کشاورزان این مناطق آب کشاورزی موردنیاز خود را از قنوات تأمین می‌کنند.

* اختصاص 30 میلیارد ریال به لایه روبی و بازسازی قنوات سبزوار

رئیس شورای شهرستان سبزوار با تأکید بر اینکه وضعیت قنوات جنوبی و جنوب غربی شهرستان سبزوار مناسب نیست، گفت: وزیر جهاد کشاورزی بالغ‌بر 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات این وزارتخانه به لایه روبی و احیای قنوات شهرستان سبزوار اختصاص داد لذا با اختصاص این میزان اعتبارات مشکل برخی از قنوات مرتفع می‌شود.

تعصبی با اشاره به اهمیت موضوع بیمه کشاورزان، افزود: وزارت جهاد کشاورزی محصولات دیمی را بیمه نمی‌کند و تولید این محصولات بستگی به میزان بارش نزولات الهی دارد این در حالی است که در مناطق روداب و ششتمد از توابع شهرستان سبزوار عمده محصولات به‌صورت دیمی کشت می‌شود.

وی یادآور شد: حجتی قول مساعد داد که بیمه محصولات دیم را پیگیری کند ولی تاکنون هیچ‌گونه روند اجرایی برای آن مشخص نشده است.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.