اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 18 آبان 1395 / کد مطلب: 11599 / نظرات: 0


86 درصد جمعیت روستایی سبزوار از مزایای شبکه آبرسانی برخوردارند


مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار گفت: 86 درصد جمعیت روستایی این شهرستان در روستاهای بالای 20 خانوار از شبکه آبرسانی بهداشتی بهره مند هستند.
محمدرضا چشمی افزود: از مجموع 136 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در سبزوار 106 روستا با جمعیت 53 هزار و 854 نفر شبکه آبرسانی دارند.
وی ادامه داد: 9 روستا با مجموع جمعیت هزار و 199 نفر فاقد شبکه آبرسانی و 21 روستا با جمعیت 2 هزار و 288 نفر دارای شبکه انتقال آب فرسوده هستند.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار گفت: 16 روستای این شهرستان در بخشهای ششتمد و روداب نیز با جمعیت چهار هزار نفر به دلیل پدیده خشکسالی و کاهش سطح آب منابع زیرزمینی از طریق تانکر سیار آبرسانی می شوند.
وی افزود: ظرف سه سال گذشته در 10 روستای فاقد شبکه و آب شرب بهداشتی طرح آبرسانی با اختصاص 40 میلیارد ریال اجرا شد.
چشمی ادامه داد: همچنین تا پایان امسال روستاهای بادآشیان و استاج در بخشهای ششتمد و روداب با اختصاص 15 میلیارد ریال آبرسانی می شوند.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون آب مصرفی 95 مشترک غیرمجاز در سطح روستاهای این شهرستان قطع و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شدند.
وی گفت: حدود 700 کیلومتر شبکه انتقال آب در سطح روستاهای سبزوار اجرا شده که 250 کیلومتر آن با بیش از 40 سال قدمت داشته لذا فرسوده و نیازمند تعویض است.
او افزود: امسال اعتباری برای بازسازی و تعویض شبکه های انتقال آب روستایی تخصیص نیافته است و این اداره حدود 20 میلیارد ریال جهت اجرای طرحهای آبرسانی، نگهداری و مرمت شبکه های انتقال به پیمانکاران دیون دارد.
چشمی ادامه داد: امسال 33 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ماده 180 برای تکمیل 9 طرح آبرسانی سبزوار اختصاص یافت که تاکنون فقط 6 درصد آن به میزان 2 میلیارد ریال تامین شده است.
وی گفت: هفت مجتمع آبرسانی روستایی در سبزوار طراحی و اجرا شد که پیشرفت اجرای آنها بین پنج تا 60 درصد است.
او افزود: برای تکمیل این مجتمعها و طرحهای آبرسانی به روستاهای سبزوار به 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
27 هزار مشترک روستایی از خدمات امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار بهره مند هستند.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.