اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 آبان 1395 / کد مطلب: 11583 / نظرات: 0

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی:


سهم 11 درصدی اقتصاد کشاورزی در کشور باید افزایش یابد


سهم 11 درصدی اقتصاد کشاورزی در کشور باید افزایش یابد  نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم اقتصاد کشاورزی در کشور 11 درصد است که با توجه به اختصاص 35 درصد فضای کسب و کار به بخش کشاورزی، این سهم باید افزایش یابد.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: افزایش سهم اقتصاد کشاورزی نیازمند ملزوماتی است که باید به آنها توجه شود زیرا با افزایش این امر رضایتمندی کشاورزان نیز افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: آموزش به کشاورزان برای استفاده بهینه از آب، دفع آفات در باغات و تغییر الگوی کشت از جمله عواملی است که سهم اقتصاد کشاورزی را افزایش می دهد.
وی گفت: هر منطقه باید با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت خود برنامه هایی را برای افزایش این سهم طراحی و اجرایی کند.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب افزود: با توجه به محصولات منطقه افزایش صنایع تبدیلی در شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد زیرا این امر علاوه بر اشتغالزایی افزایش ارزش افزوده برای کشاورز را به همراه دارد.
وی اظهار کرد: سبزوار 34 درصد گوشت مرغ استان را تامین می کند که این امر فرصت مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی بیشتر در این شهرستان است.
وی ادامه داد: باید با طراحی بسته های تشویقی سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این شهرستان تشویق کرد.
سبحانی فر با اشاره به تولید سالانه بیش از 2 هزار و 500 تن ماهی در سبزوار گفت: با توجه به ظرفیت و توان این شهرستان در تولید ماهی و افزایش بیش از 2 برابری این محصول، نیاز به راه اندازی کارخانه تولید غذای ماهی در شهرستان احساس می شود.ایرنا/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.