اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 15 آبان 1395 / کد مطلب: 11560 / نظرات: 0


وزیر بهداشت: استقرار اورژانس در جاده ها برای ایام اربعین/حمایت از بیماران صعب العلاج نیازمند اعتبار است


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین، اورژانس کشور در تمام مسیرهای کشور از شرقی ترین تا غربی ترین جاده ها مستقر است.

 
‌سیدحسن هاشمی در حاشیه پانزدهمین مجمع خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هماهنگی کاملی با ستاد اربعین حسینی داریم و مسئولیت این ستاد با وزیر کشور است.

وی افزود: تعدادی از بیمارستان ها به صورت ویژه برای ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین آماده سازی شده است و در مرزهای مهران، شملچه و چذابه، امکانات مناسبی مانند آمبولانس های زمینی و هوایی با فواصل معین مستقر شد.
وزیر بهداشت با اشاره به آماده سازی بیمارستان های صحرایی توسط نیروهای مسلح، اظهار داشت: در حوزه بهداشت نیز بخش بهداشت محیط وزارت بهداشت در ایران و عراق، بر عرضه مواد غذایی و آشامیدنی نظارت دارند البته این نظارت نسبی است.
هاشمی ادامه داد: در ایران، نظارت های بهداشتی شدیدتر است اما با وزارت بهداشت عراق، هماهنگی های کاملی شده البته این به معنی سرویس دهی کامل و در شان زائران نیست اما نسبت به سال گذشته، وضعیت بهتر است.
وی از آماده باش دانشگاه های علوم پزشکی مناطق غربی و مرزی مانند دانشگاه های علوم پزشکی ایلام و خوزستان خبر داد و گفت: به دلیل برخی از بیماری های عفونی و واگیر داری که ممکن است به مردم منتقل شود این دانشگاه ها در آمادگی کامل قرار دارند و امیدوارم که زائران در رعایت بهداشت فردی و رانندگان وسایل نقلیه مراقبت کنند تا شاهد بروز حوادث و سوانح نباشیم.

** حمایت از بیماران صعب العلاج نیازمند اعتبارات بیشتر
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص حمایت وزارت بهداشت از بیماران سرطانی و صعب العلاج، گفت: حمایت مالی از این بیماران باید توسط بیمه ها انجام شود و آنها باید خدمات خود را افزایش دهند اما وزارت بهداشت در قالب طرح تحول سلامت، تا جایی که بیمه ها همراهی کرده اند، به این بیماران کمک شده است.
هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، هزینه های بستری بیماران کاهش یافت و انتظار داریم مجلس شورای اسلامی، اعتباراتی را برای بیمه ها پیش بینی کند تا بتوانند از بیماران صعب العلاج حمایت بیشتری کنند.
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت رسیدگی به بیماران صعب العلاج، یادآور شد: اگر بخواهیم به این هدف که بیماران صعب العلاج به جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند، باید از آنها حمایت کنیم و امیدواریم در آینده اعتبارات و اولویت بندی در شورای عالی بیمه به نحوی باشد که بیماران صعب العلاج، در تامین هزینه های درمانی به رنج و زحمت نیفتند.
وی ادامه داد: موسسات خیریه ای مانند امدادگران عاشورا اقدامات ارزشمندی انجام داده اند که باید این موسسات واسطی بین مردم و دولت باشند البته این حمایت ها نباید محدود به حمایت های مالی باشد بلکه بیماران باید از نظر روحی، روانی، اجتماعی و معنوی مورد حمایت قرار گیرند.
در این مجمع خیرین، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شماری از مسئولین لشکری و کشوری، پزشکان، پرستاران و اعضاء موسسه خیریه امدادگران عاشورا حضور داشتند.
جمعی از رزمندگان بهداری دفاع مقدس و خانواده آنان اعم از مدیران، پزشکان، کادرهای هیات علمی، پرستاران و امدادگران برای پاسداری از ارزش‌های گرانقدر همرزمان شهیدشان که بالغ بر هزاران نفر هستند، تلاش معنوی، فرهنگی را از سال 1374 تحت عنوان هیئت امدادگران عاشورا، متوسلین به حضرت فاطمه الزهرا(س) آغاز کردند.
موسسه خیریه امدادگران عاشورا سازمانی غیر دولتی، غیرانتفاعی و غیر سیاسی است که به منظور یاری رساندن به محرومان و رنج دیدگان بیمار و ارائه کمک‌های انسان دوستانه به نیازمندان و بیماران فعالیت می‌کند.
در این راستا خیریه امدادگران عاشورا تاکنون 50 هزار نفر از بیماران صعب العلاج و سرطانی مستمند سراسر کشور به ارزش 500 میلیارد ریال را تحت پوشش قرار داده که این بیماران توسط 10 هزار نفر از اعضاء خیریه عضو موسسه مورد حمایت قرار می‌گیرند.
در این مجمع همچنین از رضا ایرانمنش از جانبازان هنرمند دوران دفاع مقدس با اهدای لوح تقدیر و سفر معنوی کربلای معلی در اربعین حسینی تجلیل شد.ایرنا/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.